تجلیل از سه کردستانی در آئین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، در آئین بزرگداشت بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که صبح امروز 24 آبان با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در تالار وحدت تهران تهران برگزار شد از سه نماینده از استان کردستان در سه بخش تجلیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این مراسم به عنوان خیر نمونه کشوری مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت.

گفتنی است، در سال گذشته حق انتفاع کتابخانه مرکزی امام خامنه ای(مدظله العالی) به همت و درایت نماینده ولی فقیه به نهاد کتابخانه های عمومی کشور واگذار شد و در چند ماه گذشته با صرف اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال کتابخانه مرکزی برای استفاده عموم مردم آماده افتتاح شد و در هفته اول آبان ماه سال جاری مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین محمد محمدی بلبان آباد از کتابداران کتابخانه های عمومی استان کردستان در این مراسم به عنوان فهرست نویس برتر معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش کتابخوان برتر کودک نیز از ساحل قلی پور عضو فعال کتابخانه عمومی شهید جلال بارنامه شهرستان سروآباد تجلیل به عمل آمد.

مراسم بزرگداشت بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» از امروز 24 آبان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه های عمومی آغاز شده است و تا 1 آذر ماه سال جاری ادامه دارد.

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 740664 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟