کانال آبیاری دشت قزوین نقش مهمی در آبادانی و حیات دشت قزوین دارد

به گزارش خبرگزاری رکنا قزوین، جلسه بررسی مشکلات شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان  با حضورعلی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، علی رحمانی معاون سازمان برنامه و بودجه استان، هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی، حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای، مصطفی صالحی مدیرکل امور شهری استانداری، حجت الاسلام آقا حسینی امام ‌جمعه محمدیه ، عزیزی معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان البرز، محمد پیری شهردار، رئیس شورا و اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه درسالن همایش شهرداری محمدیه برگزار شد.

در این جلسه در خصوص طرح حصار کشی و ایمن سازی کانال مادر در جنوب ناحیه شهری مهرگان، طرح اصلاح هندسی میدان ورودی ناحیه شهری مهرگان و طرح ساماندهی و اصلاح ورودی شهر محمدیه از جاده قدیم مورد بررسی قرار گرفت.

یدالله ملکی در این جلسه اظهارداشت: طرح پیشنهادی شهرداری محمدیه در خصوص حصارکشی و ایمن سازی کانال آبیاری دشت قزوین که از محدوده جنوب شهر محمدیه عبور کرده طرح خوبی است که ما نیز در اجرا کمک می کنیم.

ملکی تصریح کرد: با وجود کانال آبیاری توانسته ایم ضمن انتقال آب از سد طالقان نیازهای کشاورزان را تامین کنیم و با بحران مواجه نشویم و در این راستا لایروبی و تعمیر و نگهداری از آن یک برنامه ریزی مستمر نیاز دارد که در این زمینه جدی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اظهارداشت: بازسازی، تعمیر و لایروبی کانال به صورت مستمر انجام می شود و در خصوص ایمن سازی و حصار کشی هم مخالفتی نداریم و بر اساس امکانات و اعتبارات حمایت لازم را انجام می دهیم.

وی گفت: شرکت آب منطقه ای آمادگی دارد بر اساس میزان نیازی که شهرداری محمدیه برای اجرای طرح پیشنهادی ایمن سازی، زیبا سازی، مسقف کردن کانال ونیز ایجاد فضای سبز لازم دارد موارد را به ما اعلام کند و آمادگی داریم این فضا و اراضی را به صورت اجاره در اختیار شهرداری قرار دهیم تا کارها عملیاتی شود.

ملکی در خصوص کمبود آب فضای سبز محمدیه و مهرگان هم گفت؛ شهرداری محمدیه می تواند با ارائه گزارش های مستند خود که قبلا اینجا زمین های کشاورزی بوده و بعدها به مسکونی تبدبل شده از سهم حقابه برای خدمات دهی به مردم استفاده کند و در قبال ارائه طرح خدماتی به شهرداری اجازه برداشت 75 مترمکعب آب را در سه حلقه چاه خواهیم داد.

 

کدخبر: 740549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟