سرنوشت نامعلوم 4 کویرنورد در خارتوران

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، استاندار سمنان در ابتدایی ترین ساعات بامداد امروز ضمن برقراری تماس تلفنی با فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، ضمن بررسی آخرین وضعیت گمشدگان دستور ویژه ای برای پیگیری سریع و گستره موضوع تا حصول نتیجه صادر کرد.

23423456

سید محمد رضا هاشمی در این گفتگوی تلفنی در جریان آخرین وضعیت و اقدامات انجام گرفته برای یافتن 4 کویرنورد مفقود شده در منطقه خارتوران بیارجمند در قرار گرفت و بر ضرورت بسیج تمامی امکانات شهرستان و استان و استفاده از توان نیروی انسانی متخصص و ساکنین محلی و راه بلد تاکید کرد.

3804091

ابوطالب جلالی فرماندار ویژه شهرستان شاهرود نیز صبح امروز از آغاز عملیات امدادرسانی هوایی به کویرنوردان گرفتار و گمشده در ارتفاعات کویر بیارجمند خبر داد و گفت : جیره غذایی و سوخت در اختیار کویرنوردان قرار گرفته و امیدواریم با مساعد شدن هوا، این افراد تا پیش از ظهر خود را به مکان امن برسانند.

وی با اشاره به مشخص شدن مسیر حرکت ۴ کویر نورد این تیم افزود: این 4 نفر برای پیدا کردن کمک و رساندن خود به موقعیت بهتر برای اطلاع رسانی وضعیت از تیم جدا شدند و با توجه به اینکه دیشب با جستجوهای هوایی مسیر حرکت آنها مشخص شده امیدواریم با رصدهای هوایی امروز، تا پیش از ظهر از این افراد هم اطلاعات مناسبی به دست آید.

یک شنبه بیست و سوم آبان ماه ، تیم ۳۰ نفره کویرنوردی با خودرو‌های آفرود در مسیر کویر بیارجمند تردد می‌کردند و از این تعداد ۴نفر از آن‌ها برای صعود به کوه‌های اطراف از گروه جدا شدند.

5466778

حوالی ساعت ۱۷خودرو‌های آفرود ۲۶عضو دیگر گروه در گل و لای مسیر متوقف شد و اعضای گروه درخواست کمک داشتند.

پلیس به علت صعب العبور بودن مسیر با بالگرد توانست محل توقف آن‌ها را پیدا کند ولی چون انتقال همه اعضای گروه ممکن نبود ، دو نفر از آنها  که به علت سرما دچار مشکلات جسمانی شده بودند با بالگرد به زمان آباد بیارجمند و از آنجا به شاهرود منتقل شدند.

به سایر اعضای گروه، جیره خشک غذایی (نان و کنسرو)، چادر و پتو داده شد تا شب را در همان مکان بیتوته کنند تا امروز شرایط بازگشت آنها فراهم شود.

کویر نوردان این گروه حرفه‌ای و دارای تجهیزات هستند و تلاش پلیس و امدادگران برای یافتن آن‌ها ادامه دارد.

حسن رستم زاده/ سمنان

 

کدخبر: 740473 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟