۱۶۸گروه اتفاقات برق از استان های مجاور برای کمک به هرمزگان آماده هستند

به گزارش رکنا از هرمزگان،هاجر عبدی یکشنبه شب در حاشیه ستاد مدیریت بحران استانداری هرمزگان به خبرنگاران افزود: در پی وقوع زمین لرزه ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری در هرمزگان، ۱۸۲ نقطه در شهر بندرعباس و بخش فین خسارت دید که با ورود نیروهای عملیاتی شرکت توزیع برق استان، قطعی برق شهر بندرعباس در ساعات اولیه رفع و نقاط آسیب دیده اصلاح شد.

وی بیان داشت: برق شهر بندرعباس به حالت پایدار بازگشته است اما بخش فین باتوجه به قرار گرفتن در کانون زلزله بیشتر ازسایر نقاط خسارت دیده که با حضور نیروهای عملیاتی شرکت توزیع برق از سراسر استان، عملیات اصلاح شبکه‌های آسیب دیده همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهارداشت: پس از وقوع زلزله تمامی اکیپ‌های عملیاتی به مناطق حادثه دیده اعزام و نسبت به رفع خاموشی اقدام نمودند و هم اکنون تعدادی از اکیپ‌های عملیاتی مشغول فعالیت هستند.

وی از مردم هرمزگان خواست باتوجه به احتمال وقوع پس لرزه، از تردد و استقرار در کنار پایه‌ها و تاسیسات برق خودداری کنند.

زلزله‌ای به بزرگی ۶.۴ در مقیاس امواج درونی ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه امروز، در عمق ۱۵ کیلومتری شهر فین در هرمزگان را لرزاند. زلزله بعدی با بزرگای ۶.۳ در مقیاس امواج درونی زمین ساعت ۱۵ و ۲۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه فین هرمزگان را لرزاند.

به دنبال زمین لرزه رییس جمهوری ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان زلزله شدید استان هرمزگان تاکید کرد که همه دستگاه‌های امدادی و وزارتخانه‌های مسئول در اسرع وقت به کمک مردم مناطق زلزله‌زده بشتابند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت و پس از اطلاع از وقوع زلزله در برخی استان های جنوبی کشور از تمام دستگاه‌های مسوول استان هرمزگان و همچنین در صورت نیاز استان‌های همجوار و نیز وزارتخانه‌های مسئول خواست در اسرع وقت و با اولویت امدادرسانی، رسیدگی به وضعیت منطقه را پیگیری کنند.

رییس جمهوری همچنین از معاون اول خود خواست در سریع‌ترین زمان ممکن با حضور در محل وقوع زلزله از نزدیک مسائل و مشکلات ناشی از آن را بررسی کند تا مردم احساس آرامش و امنیت داشته باشند و اطمینان پیدا کنند که امدادرسانی به موقع و به خوبی انجام می‌شود.

در این زلزله ۲۷ نفر مصدوم شدند و یک نفر نیز بر اثر سقوط تیربرق جان خود را از دست داد

انتهای پیام/ ح

 

کدخبر: 740465 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟