برگزاری جلسه مدیریت بحران راه و شهرسازی هرمزگان در پی وقوع زمین لرزه امروز / روند ارزیابی محورهای آسیب دیده از زمین لرزه ادامه دارد

به گزارش رکنا از  هرمزگان، آرش رضایی با اشاره به وقوع زمین لرزه ۶.۴ ریشتری در استان هرمزگان اظهار داشت: این زمین لرزه حوالی ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه در عمق ۱۵ کیلومتری و بفاصله ۲۵ کیلومتری فین ( هرمزگان )، ۳۰ کیلومتری تازیان پایین ( هرمزگان ) و در فاصله مستقیم ۱۰۰۹ کیلومتری تهران رخ داده است.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان درخصوص آخرین وضعیت راه های این استان بیان کرد: پس از زمین لرزه در محور بندرعباس – حاجی آباد ریزش سنگ به جاده را داشتیم که تمامی مسیرهای اصلی بازگشایی شد اما هنوز این مسیرها با توجه به سقوط سنگهای بزرگ و آسیب هایی که به جاده ها وارد کرده است ایمن سازی نشده اند از این رو اقدامات ترمیمی در دستور کار قرار گرفته است.

رضایی افزود : براساس گزارش های رسیده از محورهای مواصلاتی بخش مرکزی از جمله محور اصلی بندرعباس - حاجی آباد و فین خساراتی داشته است و در دست بررسی و ارزیابی قرار دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: طی گزارش هایی که از فرودگاه ها ، بنادر و راه آهن،دیگر دستگاه های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی ، دریافت کردیم خوشبختانه هیچگونه مشکلی در این بخش ها وجود ندارد.

رضایی همچنین گفت: که بافت ناکارآمد شهر بندرعباس در زلزله آسیبی ندیده و گزارشی مبنی خسارت تا این لحظه در سکونت گاه های غیر رسمی و شهرک پیامبر اعظم (ع) نداشته‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از مردم استان خواست با توجه به شرایط اضطرار پس از زلزله، با حفظ خونسردی، همچنان در آمادگی بمانند و از تردد غیر ضروری به منظور باز ماندن مسیرها خودداری کنند.

انتهای پیام / ح

 

کدخبر: 740416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟