بجای باغ‌وحش کاسیت، شورای شهر خرم‌آباد را تعطیل کنید

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان، مهدی زکی‌پور_صبح امروز ۲۳ آبان‌ماه، خبری مبنی بر "تعطیلی باغ‌وحش کاسیت خرم‌آباد" در فضای رسانه‌ای استان، از زبان مدیرکل دامپزشکی لرستان منتشر شد، خبری که موجبات ناراحتی و نارضایتی مردم مرکز را فراهم آورد.

باغ وحش کاسیت سال ۱۳۸۸ احداث شد، ابتدا نگهداری آن بر عهده دانشگاه لرستان بود که پس از مدتی این وظیفه به اداره کل دامپزشکی استان، سپس به محیط زیست و باز دوباره به دامپزشکی محول شد و در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان، در جلسه‌ای که در استانداری لرستان برگزار شد؛ نگهداری این باغ وحش به شهرداری خرم‌آباد انتقال یافت که در واقع ۵ سال از این واگذاری می‌گذرد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان بی‌توجهی مسئولان نگه‌داری این باغ به مشکلات آن را عمده دلیل تعطیلی آن دانسته و گفته؛ فضای نگه‌داری، شرایط آب‌ و هوایی و تغذیه این حیوانات مشکلات زیادی داشت و چنانچه وضعیت نگهداری آنها تداوم داشت قطعا با مشکلات بسیاری در مورد سلامت آنها مواجه می‌شدیم، متاسفانه استانداردهای حقوق حیوانات در این باغ وحش اصلا رعایت نمی‌شد، چگونه ممکن است که سه شیر در یک قفس کوچک در کنار یکدیگر باشند؟ و این مسائل دربحث سایر حیوانات نیز رعایت نمی‌شد به همین علت این باغ وحش تعطیل و مسئولیت نگهداری از حیوانات آن به استان‌های دیگر واگذار شد.

با توجه به صحبت‌های دکتر زبردست، متاسفانه شورای شهر خرم‌آباد که وظیفه بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه خود و تهیه طرحها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حلهای کاربردی در این زمینه ها جهت برنامه ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذی ربط را بر عهده دارد، نه تنها نتوانسته گامی مثبت در جهت رفع مشکلات باغ وحش کاسیت و جانمایی جدید برای احداث آن بردارد ، بلکه بعد از ۵ سال این باغ وحش را به تعطیلی کشاند.

این اولین باری نیست که شهر خرم‌آباد قربانی ناکارآمدی، بی‌تدبیری و ناتوانی شهرداری و شورای شهر می‌شود، بلکه همین شورا باعث تعطیلی شهربازی خرم‌آباد که زمانی یکی از بزرگترین شهربازی‌های غرب کشور بود، شده است.

دقیقا ۲۲ سال از تشکیل شورای شهر خرم‌آباد می‌گذرد، این شورا طی این ۲۲ سال منافع مردم را قربانی منفعت‌طلبی و تمامیت‌خواهی خود کرده است، در واقع به تاراج بردن بیت‌المال، رانت‌خواری، واگذاری طرح و پروژه‌ها به نزدیکان خود، انتصابات سهم‌خواهانه، اخلال در عملکرد مدیریت شهری و اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی که تنها منافع اعضا را تامین می‌کند نه مردم، تنها خروجی این پارلمان شهری برای مرکز استان لرستان بوده است، پس اگر می‌خواهید خرم‌آباد در حوزه مدیریت شهری در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد و تا بیش از این سرمایه‌ها و داشته‌های شهر به فنا نرفته است، بجای باغ‌وحش کاسیت، شورای شهر خرم‌آباد را تعطیل کنید.

گلاره پروازی/ لرستان

 

کدخبر: 740362 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟