نحوه شهادت «فاطمه اسدی» بیانگر پیشتازی کردستان در دفاع از ارزش‌های دینی است

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج،  حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش از ظهر امروز در اختتامیه جشنواره شعر رحمه‌للعالمین که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار داشت: همه شهدا و فداکاران راه دین خدا، تلاش کردند تا دین خدشه نبیند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: نحوه شهادت و فداکاری شهیده «فاطمه اسدی» در راه دین، او را صاحب روح شایسته‌ای کرد که تا ابد در جامعه تاثیرگذار خواهد بود و نشان داد که کردستان در راه دفاع از ارزش‌های دینی همواره پیشتاز است.

وی در ادامه با اشاره به محورهای رحمت و مهربانی در آیات قرآن کریم، افزود: در آیه ۱۰۷ سوره انبیا، پیامبر اکرم (ص) رحمه‌للعالمین معرفی شده‌اند و واقعیت آن را می‌توان در اخلاق، مهربانی و رحمت نبی مکرم اسلام (ص) دید که حتی با مشرکان هم مهربان بودند و با دوست داشتن، آنان را به سمت مکتب نور راهنمایی می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: این ویژگی برجسته پیامبر نور و رحمت در حالی است که در ۲ دهه اخیر شاهد این هستیم که عده‌ای از مسلمانان را به جرم شرک می‌کشند در حالیکه پیامبر اکرم (ص) با مشرکان هم مهربان بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی به بخشی از آیه ۵۶ سوره اعراف هم اشاره کرد که در آن گفته شده «رحمت خدا به محسنین نزدیک است» و ادامه داد: نیکوکاری از لازمه های نزدیک بودن به رحمت الهی است و در آیه ۱۲۸ سوره نحل نیز آمده است که خداوند با ۲ گروه انسانهای باتقوا و نیکوکاران است و همه اینها در کنار هم نشان می‌دهد که رمز موفقیت و پیشرفت هر انسانی در تقوا، اخلاق خوب و نیکوکاری نهفته است.

وی از شعرا خواست تا با الهام از این ویژگی‌های ارزشمند، شعر خود را آراسته کنند و برای ارتقای هنر اصیل اسلامی از آن بهره گیرند.

امام جمعه سنندج هم در این مراسم، با بیان اینکه استفاده از زبان شعر برای بیان مسائل معنوی و اجتماعی زیبنده‌تر است، اظهار داشت: زبان و بیان هنر تاثیرگذاری بیشتری در جامعه دارد.

ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه وحدت، اتحاد و انسجام از شیرینی‌های جهان اسلام است، تاکید کرد: قرآن، محبت رسول خدا (ص) و خاندان مکرم ایشان، قبله و اخلاق مداری سرلوحه وحدت، مودت و الفت میان مسلمانان است که رمز زندگی ملت‌ها در پرتو اخلاق میسر و ممکن می‌شود.

وی از مردم استان که در ماه ربیع الاول با اخلاص تمام ویژه برنامه‌ها و جشن‌های بزرگداشت ولادت نبی مکرم اسلام (ص) را داشتند قدردانی کرد و آن را نشانه پاینبدی به حفظ وحدت دانست.

 

حجت‌الاسلام سعید عسگری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم در این مراسم برگزاری این جشنواره را راهی برای حفظ وحدت برشمرد و گفت:۱۰۵ اثر از ۴۷ شاعر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که ۷۰ اثر فارسی، ۳۲ اثر کردی، ۲ اثر ترکی و یک اثر نیز به زبان عربی بود.

در بخش آثار فارسی این جشنواره محمد زارعی از دلیجان، سمیه تورجی از شیراز و خدابخش صفادل از نیشابور عنوان اول تا سوم را به دست آوردند.

در بخش کردی نیز ماموستا جلال محمدی از سنندج، علی قیسوند از کامیاران و امجد ویسی از سنندج هم توانستند آثار برتر اول تا سوم را به خود اختصاص بدهند.

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 740337 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟