به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج _بیجار، فرماندار شهرستان بیجار روز شنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان بیجار که در مجتمع امیر نظام گروسی برگزار شد، اظهار داشت: خدمت به مردم دیار گروس افتخار بزرگی است که باید قدردان آن باشیم.

ورمقانی افزود: زحمات رئیس سابق دادگستری بیجار بسیار ارزشمند است و در زمان خدمت وی شاهد خدمات مهمی در راستای رفع مشکلات مردم بودیم.

فرماندار بیجار خدمت کردن به مردم را اصل بسیار مهمی دانست و گفت: اساس کار ما خدمت به مردم است و تا زمانی که در این مسیر باشیم، مردم قدردان ما هستند.

وی تاکید کرد: امروز در کشور ما دغدغه اشتغال بسیار مهم است و بیانیه گام دوم انقلاب در این مسیر راهگشاست.

ورمقانی افزود: قوه قضائیه همواره همراه مردم بوده است و در شهرستان بیجار برای افتتاح کشتار گاه مرغ مانع‌های زیادی وجود داشت که همراهی قوه قضائیه بسیار مهم بود و توانستیم این کشتارگاه را به بهره برداری برسانیم و دغدغه مردم را رفع کنیم.

فرماندار بیجار اضافه کرد: تسهیل گری در انجام امور مردم می‌تواند موجب ارتقای مشارکت عمومی شود لذا باید در راستای این مهم تلاش کنیم.

ورمقانی همچنین از زحمات رئیس سابق دادگستری شهرستان بیجار تقدیر کرد و گفت: خدمت به مردم و تکریم ارباب رجوع از صفات بارز رئیس سابق دادگستری بیجار بود و لازم است تا سایر مدیران نیز این نوع رفتار را سر لوحه کار خود قرار دهند.

ابوذر شریف پور رئیس سابق دادگستری بیجار نیز در این مراسم به میزان پرونده‌های موجود در دادگستری اشاره کرد و گفت: طی ۳۳ ماه اخیر تعداد شش هزار و ۱۳۲ فقره پرونده در دادگستری بیجار وجود داشت که تا پایان مهر ماه سال جاری این تعداد به چهار هزار و ۹۸۲ پرونده کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در این مدت با تلاش شبانه روزی کارکنان نه تنها پرونده‌ای اضافه نشد بلکه یک هزار و ۱۵۰پ رونده نیز کاسته شد و این در حالی بود که ما ورودی پرونده هم داشتیم.

خدمت جهادی و صادقانه به مردم باید سرلوحه اصلی کار مسئولان باشد

رئیس کل دادگستری کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: در سایر نظام‌ها اگر مسئولیتی ایجاد شود فرد به دنبال منافع و قدرت خود است اما در نظام اسلام عزت، آبرو و خوشنامی فقط برای خدمت به مردم است بنابراین خدمت و مسئولیت نوعی عبادت است.

حجت الاسلام حسینی افزود: حضرت علی (ع) می‌فرماید بهترین ذخیره و توشه عمل صالح است و هر فردی می‌تواند مصداق این روایت باشد اما گستره عمل صالحی که یک مسئول و خدمت گذار می‌تواند داشته باشد بسیار بیشتر از فرد غیر مسئول است.

وی خاطرنشان کرد: باید روز به روز خدمت به مردم را بیشتر کنیم و به صورت جهادی در راستای رفع مشکل مردم قدم برداریم و مافوق امکانات تلاش کنیم.

حجت الاسلام حسینی گفت: خدمت اگر خالص شد فکر نکنید تنها مردم سود می‌بردند بلکه بزرگترین سود نصیب ما می‌شود.

وی خدمت در دادگستری را بسیار مهم و سخت دانست و بیان داشت: هر کسی که به دادگستری مراجعه می‌کند دچار آسیب است و باید بتوانیم به درستی قضاوت کنیم بنابرین خدمت به این افراد بسیار مهم است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان سخت‌ترین کار به لحاظ تبعات روحی و جسمی را کار در دادگستری دانست و عنوان کرد: تلاش در راستای احقاق حق و کمک به مردم بسیار مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نگاه به مجموعه قضا را بسیار ویژه دانست و اظهار داشت: باید به نیازهای همکاران قضا به درستی رسیدگی شود و در راستای رفع مشکلات این افراد تلاش کرد تا شاهد آرامش روحی و روانی همکاران و به دنبال آن تلاش بیشتر در راستای خدمت به مردم باشیم.

امام جمعه بیجار نیز در این مراسم به اهمیت خدمت به مردم اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش پیامبر اکرم (ص)، قداست حاکمیت به این است که حق ضعیف گرفته شود و این افراد به حق خود برسند.

وی افزود: برای خدمت بدون منت به مردم، لازم است تا گوش شنوای مردم باشیم و به رفع مشکلات انها کمک کنیم.

حجت الاسلام مرادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه احترام به ارباب رجوع و برخورد صحیح با آنها وظیفه مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی است افزود: مردم ولی‌نعمت ما هستند و خدمت بی‌منت به مردم و تکریم بیش از پیش آنها و جلب رضایت حداکثری در چهارچوب و ضوابط باید در رأس امور اجرایی قرار گیرد.

امام جمعه بیجار تأکید کرد: مردم بیجار قدر دان زحمات اقای شریف پور هستند و در کنار اقای بهره مند هستند چرا که دادگستری و قوه قضائیه از ارکان مهم و مقدس نظام هستند.

در پایان این مراسم از خدمات شریف پور قدردانی شد و بهره مند به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان بیجار معرفی شد. 

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 739986 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟