از تشکیل قرارگاه امنیت غذایی در استان خبر داد

به گزارش رکنا در همدان ، مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: به استناد دستورالعمل وزیر جهاد کشاورزی قرارگاه امنیت غذایی استان با مدیریت سازمان جهاد کشاورزی و دبیری مدیریت توسعه و بازرگانی سازمان و حضور دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مانند استانداری، اداره اطلاعات، اداره تعزیرات، سازمان صنعت معدن و تجارت، سازمان بازرسی، اداره کل دامپزشکی، پشتیانی امور دام و... تشکیل شد. 

وی بیان کرد: هدف از تشکیل این کارگروه تامین امنیت غذایی، بررسی راهکارها، پیشنهادات و برنامه‌های تولیدی در بخش کشاورزی است که با توجه به اهمیت تامین پروتئین مورد نیاز جامعه اولین جلسه کارگروه به بررسی وضعیت مرغ و تخم مرغ گذشت. 

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گفت: ماهانه حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه تولید مرغ گوشتی داریم که متناسب و بالاتر از نیاز مصرف استان است و روزانه حدود ۴۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم تخم مرغ تولید می‌شود که ۷۰ درصد برای مصارف خانوار استفاده می‌شود و ۳۰ درصد مابقی برای مصارف صنعتی و قنادی است. 

فضلی اضافه کرد: قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان در عمده فروشی کیلویی ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف کننده کیلویی ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی در خصوص کشتارگاه‌های استان نیز اظهار کرد: پراکنش کشتارگاه در استان نامتناسب است، چهار واحد کشتارگاهی در استان وجود دارد که سه واحد در جنوب استان، دو واحد در ملایر، یک واحد در تویسرکان و در بخش شمالی استان هم یک واحد در شهرستان بهار فعالیت می‌کند، همچنین دو واحد دیگر در شهرستان رزن و اسد آباد در حال احداث و راه‌اندازی است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و از نظر توزیع منطقه‌ای کشتارگاهی استان متعادل تر می‌شود.

 

کدخبر: 739958 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟