ممنوعیت استفاده از هر نوع افزودنی در نانوایی‌ها

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، محمد علی محمدی در کارگروه آرد و نان همدان خواستار رتبه‌بندی نانوایی‌ها و اختصاص سهمیه معین آرد کامل برای واحدهای نانوایی خانه‌پز شهری شد و اظهار کرد: تعداد قابل توجهی نانوایی تحت عنوان سنتی و خانه‌پزی به‌ویژه در شهر جورقان فعال است که بدون هیچ سهمیه‌ای آرد مورد نیاز خود را به‌صورت قاچاق تهیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه اداره غله و سازمان صمت ضمن بررسی کارشناسی نسبت به پیش‌بینی اختصاص سهمیه آرد مشخص با قیمت معینی برای واحدهای نانوایی خانه‌پز شهری اقدام کنند افزود: کیفیت نان در همدان همواره مورد بحث بوده و این مهم در صورت فعالیت تعداد واحد نانوایی متناسب با جمعیت و ساعت کاری کامل با رتبه‌بندی و ایجاد بازار رقابتی محقق خواهد شد.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه ترکیب گندم در سیلوها و کارخانه‌های تولیدی آرد از جمله راهکارهای افزایش کیفیت آرد و نان است بیان کرد: اداره غله و سازمان صمت به این موضوع باید توجه لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: مشکل قیمت تمام شده تولید آرد در کارخانه‌های تولیدی از جمله مواردی است که سازمان صمت باید آن را مورد بازنگری و حمایت قرار دهد.

محمدی عنوان کرد: هزینه‌های نگهداری ماشین‌آلات، بسته‌بندی و تعرفه‌های آسیابانی نیز از دیگر مواردی است که باید مورد توجه مسؤولان مربوطه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از سبوس دامی، افزودنی‌های غیرمجاز، کنجد، سبزیجات و دانه‌های غیربهداشتی تحت عناوین مختلف و با قیمت بالاتر در نانوایی هاممنوع است گفت: نظارت اتحادیه، مرکز بهداشت و سازمان صمت در این زمینه باید جدی باشد.

به نقل از تسنیم، فرماندار همدان ادامه داد: طبق نظر کارشناسان نان سبوس‌دار صرفا باید از آرد کامل یا اضافه کردن سبوس خوراکی در حین تهیه خمیر و طی فرایند تخمیر تهیه شود که متأسفانه گاهی مشاهده شده است واحد نانوایی با سوءاستفاده از عدم آگاهی مصرف کننده تحت عنوان نان سبوس دار به‌صورت مستقیم اقدام به پاشیدن سبوس به نان در حین طبخ می‌کند.

 

کدخبر: 739953 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟