افزایش جایگاه های سوخت در مشهد ضروری است

به گزارش خبرنگار رکنا ، علی‌اصغر اصغری گفت: هم‌اکنون ۱۳۷ جایگاه عرضه بنزین و ۱۳۸ جایگاه سوخت سی.ان.جی در این منطقه فعال است. ۶۲ جایگاه بنزین و ۷۸ جایگاه سی.ان.جی از این تعداد در شهر مشهد دایر هستند.

افزایش روزافزون وسایل نقلیه راه‌اندازی جایگاههای جدید عرضه سوخت را در مشهد ضروری می‌سازد. به عنوان مثال محدوده بولوار وکیل‌آباد این شهر از ورودی طرقبه تا میدان شریعتی به عنوان پررفت و آمدترین مسیر ارتباطی حدفاصل مشهد و انبوه شهرکهای مسکونی واقع در شرق این کلانشهر و همچنین تفرجگاههای پرجاذبه شاندیز و طرقبه فاقد جایگاه عرضه سوخت چه بنزین و چه گاز سی.ان.جی است.

همین نیاز در بلوار شهید قرنی مشهد نیز وجود دارد زیرا در مسیری چندین کیلومتری از حرم مطهر امام رضا(ع) تا میدان فردوسی این کلانشهر جایگاهی وجود ندارد ولی در مسیر  عکس آن یعنی از میدان فردوسی به حرم مطهر فقط یک پمپ بنزین فعالیت دارد.

با توجه به زائرپذیری شهر مشهد، وجود مراکز گردشگری و تفریحی در مسیر مشهد به طرقبه و شاندیز و رفت و آمد خودروهای بسیار در این مسیر لزوم جانمایی و ساخت جایگاههای جدید سوخت در این شهر ضروری است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی در این باره گفت: این شرکت شهرستانهای مشهد، چناران، کلات، بینالود، فیروزه، نیشابور، فریمان، قوچان، تربت‌جام، تایباد، درگز و سرخس را زیر پوشش دارد و دیگر شهرستان های خراسان رضوی زیر پوشش خدمات ۲ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه و سبزوار هستند.

وی ادامه داد: ۵۰ مجوز نیز برای احداث جایگاه عرضه سوخت صادر شده که سه جایگاه سوخت سی.ان.جی و هفت جایگاه بنزین مربوط به مشهد است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: تا پایان امسال نیز دستکم پنج جایگاه در نیشابور، سرخس، قوچان و مشهد به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه با احداث هر جایگاه سوخت با ۲ سکو ضمن کاهش ترافیک و کاهش هزینه های صرف وقت در جایگاهها، دستکم برای ۱۵ نفر بطور مستقیم شغل ایحاد می‌شود افزود: برای مناطق مرکزی شهر مشهد از جمله وکیل آباد، بولوار قرنی و بولوار سجاد  بیشترین نیاز به جایگاه سوخت احساس می شود.

اصغری ادامه داد: از متقاضیان دارای زمین مناسب برای سرمایه گذاری در این زمینه استقبال نموده و درخواست متقاضیان در اسرع وقت در کمیته های مربوطه از نظر فنی و عملیاتی رسیدگی خواهد شد.

وی گفت: توسعه جایگاه های عرضه سوخت از برنامه‌های این شرکت است و در این راستا از ساخت جایگاه توسط بخش خصوصی استقبال می‌کنیم.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی افزود: به منظور هماهنگی و ارتقای کیفیت خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات احتمالی نیز جلسات هفتگی با حضور مسوولان و انجمن صنفی جایگاهداران عرضه فرآورده های نفتی و انجمن صنفی جایگاهداران CNG استان برگزار می‌شود.

وی ضمن قدردانی از زحمات جایگاهداران و کارکنان آنان و همکاری خوب مردم ادامه داد: به منظور رعایت حقوق شهروندی، تأکید بر رعایت استانداردهای کمی و کیفی، دستورالعمل‌ها، نکات ایمنی، نظم و آراستگی و تکریم مراجعان در جایگاه‌ها در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی همواره در دستور کار این شرکت قرار دارد.

کدخبر: 739777 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟