جلوگیری از شیوع بیماری آنگارا در مرغداری های خراسان رضوی با رعایت بهداشت

به گزارش خبرنگار رکنا ، سیدحسین موسوی نژاد گفت: به رغم مشاهده بیماری آنگارا در چند واحد مرغ گوشتی در شهرستانهای استان تاکنون هیچ گزارشی از ابتلا به این بیماری در واحدهای مرغ تخمگذار نداشته‌ایم.

وی ادامه داد:۲ سال قبل طرح ممیزی واحدهای پرورش مرغ تخمگذار در سراسر خراسان رضوی اجرا شد و تمامی واحدها با هزینه‌های میلیاردی سطح قرنطینه و بهداشت واحد خود را در برابر بیماری‌هایی مانند بیماری فوق حاد آنفلوآنزای پرندگان بسیار بالا بردند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار خراسان رضوی گفت: حداقل ۲ دوره بازدید از هر واحد تولیدی زیر مجموعه با هدف شناسایی هر گونه بیماری احتمالی در میان گله‌های مرغ تخمگذار استان انجام شده است و افزایش امنیت زیستی واحدها به دلیل اقدامات انجام شده طی ۲ سال پیش موجب شده خطر شیوع هرگونه بیماری‌ در گله‌ها به شدت کاهش یابد و محصول تولیدی نیز با سطح بهداشتی و کیفیت بالا به بازار برود.

موسوی‌نژاد افزود: طی سه سال گذشته درگیری واحدهای مرغ تخمگذار خراسان رضوی با آنفلوآنزای فوق حادپرندگان نیز صفر بوده است.

۲ هزار و ۹۲۰ واحد مرغ تخمگذار با هشت میلیون قطعه مرغ تخمگذار در خراسان رضوی فعالیت دارند و هم اکنون روزانه  ۳۲۰ تن تخم مرغ در این استان تولید می‌شود.

بیماری آنگارا یا سندرم آب آوردگی پریکارد و هپاتیت (HHS) یک بیماری عفونی و مسری است که از علایم مشخصه آن درصد زیاد ابتلا و تلفات طیور است.

کدخبر: 739740 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟