شهردار مهریز: ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام نیاز است

به گزارش رکنا؛ علیرضا عرشیان پنجشنبه‌شب در نشستی با جمعی از خبرنگاران شهرستان افزود: ساماندهی خیابان‌ها، پیاده‌روها، پارک و بوستان‌ها، ورودی شهر و رسیدگی به سیما و منظر عمومی شهر به خصوص زیباسازی معابر عمومی اهم طرح‌هاست.

وی با بیان اینکه شهرداری به عنوان یکی از نهادهای عمده  خدمات رسان شهری برای اجری طرح‌های مختلف عمرانی به خصوص تکمیل آنها به همت و همراهی مسئولان استان و پیگیری و تعامل شهروندان نیاز دارد، ادامه داد: برای داشتن شهری زیبا و پرنشاط همه شهروندان با مجموعه شهرداری و شورای اسلامی همکاری کنند.

شهردار باغشهر تاریخی مهریز  که حدود ۱۵ روز قبل با اکثریت آرا( پنج رای) به این سمت انتخاب شد، ادامه داد: تکمیل ورودی شهر و جلوگیری از ویرانی باغ‌ها و تفکیک آنها برای حفظ باغ شهر با همکاری مسئولان برخی دستگاه‌ها از جمله موارد مهمی است که نیازمند پیگیری و اقدام جدی  است.

این مسئول خدمات رسان شهری اظهار کرد: برای تکمیل و تجهیز برخی طرح‌ها باید بر اساس نیاز، کار علمی و کارشناسی و بهره‌گیری از دیدگاه نخبگان و متخصصان اولویت‌بندی و اقدام می‌شود.

به گفته عرشیان، رعایت عدالت و اقدام بر اساس نیاز بدون محدودنگری و دیدمحلی رویکرد شهرداری و شورای شهر است و همه با همدلی و همکاری شهروندان و مسئولان با جدیت وظایف خود را انجام می‌دهند.

شهردار مهریز اظهار کرد: بهره‌گیری از دیدگاه و طرح‌های نخبگان و معتمدان محله‌های مختلف مهریز  برای توسعه شهر و آبادانی بیشتر جزو برنامه‌های محوری و رویکرد شهرداری در دوره جدید است .

عرشیان بیان کرد: به رغم همه تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که در گذشته در شهر صورت گرفت تا رسیدن به جایگاه واقعی خیلی فاصله داریم و  برای اینکه شاهد توسعه متوازن آن باشیم به همت و عزم جدی همگانی نیاز است

وی بیان کرد: برای اینکه شهرداری و شورای شهر به اهداف خود و خدمت مناسبت به شهروندان برسد باید همه مردم و مسئولان در کنار هم این مجموعه را یاری دهند.

به گفته شهردار مهریز مطالبه شهروندان در کمک به شهرداری از اهمیت فراوانی برخوردار است و آمادگی برای استفاده از دیدگاه و نظرهای دلسوزان و نخبگان وجود دارد.

عرشیان به اهمیت و نقش رسانه‌های گروهی این شهرستان ۵۵ هزار نفری در توسعه فعالیت های عمرانی اشاره کرد  و گفت: این همکاری می‌تواند مطالبه مردم را صادقانه به مسئولان منتقل کند که نقش مهمی در توسعه منطقه دارد.

وی یادآور شد: « شهر خوب ساختنی است و یافتنی نیست » و برای تحقق آن به همکاری مردم و مسئولان و حمایت مخلصانه همگان سخت نیاز مبرم است .

شهردار مهریز به ضرورت حمایت از خبرنگاران و نشریه های محلی و تقویت آنها اشاره کرد و گفت: در این خصوص شهرداری و شورای شهر آمادگی همکاری است.

عرشیان به موقعیت مهریز به خاطر قرارگرفتن در کنار گذرگاه ترانزیتی شمال به جنوب و شرق و غرب بر عکس آن و نزدیکی به مرکز استان یزد اشاره کرد و گفت: بخش‌خصوصی و خیران برای سرمایه‌گذاری و همکاری با شهرداری برای اجرای طرح‌ها می‌توانند همکاری کنند.

هر چند وی به تعداد طرح های عمرانی نیمه تمام مهریز اشاره ای نکرد، اما تخمین زده می شود طرح های مهم شهری نیمه کاره در دست اجرا به حدود ۳۰ مورد  می رسد.  

وی در پایان به سئوال‌های خبرنگاران در مورد مشکلات شهری پاسخ داد.  

از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز ۳۵ هزار نفر در حوزه شهری زندگی می‌کنند و مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

یزد/سمیه گلابگیریان

 

.

 

کدخبر: 739739 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟