۳۰۰ خودرو گرفتار شده در برف محور بیجار رهاسازی شد

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج _بیجار،علی اکبر ورمقانی گفت: با توجه به اخطاریه های سازمان هواشناسی و ستاد بحران مبنی بر بارش برف و تداوم یخبندان در کردستان، متاسفانه در محور بیجار به دیواندره نیروهای راهداری و فرمانداری بیجار، بیش از ۳۰۰ دستگاه خودرو سواری و سنگین گرفتار شده در برف رهاسازی شد.

وی با اشاره به اینکه علی الرغم اطلاع رسانی های قبلی کشوری،استانی و شهرستانی اغلب خودروهای گرفتار شده، بدون زنجیر چرخ، لاستیک مناسب و تجهیزات مورد نیاز وارد محورها شده اند.

رییس ستاد بحران بیجار گفت: نیروهای راهداری، حمل و نقل، هلال احمر و پلیس راه در محور بیجار به تکاب و دیواندر از ساعات ابتدایی بارش برف جهت امداد رسانی، رهاسازی و بازگشایی مسیرهای ارتباطی حضور دارند.

 ورمقانی افزود: با همکاری معادن بخش کرانی صبانور و کیمیا معدن و قره کند با راهداری یاسوکند مسیرهای اصلی در بخش کرانی برف‌روبی شد و  شهرداران هم در حوزه استحفاظی شهرهای ۵گانه مشغول برف‌روبی هستند.

وی افزود: خودروی یک خانواده پنج نفره در ساعات بامداد روز جمعه، محور روستای زینل خان در بخش مرکزی بیجار به علت کولاک شدید از مسیر خارج شده بود، بعد از پنج ساعت تلاش نیروهای امداد رسان، رها سازی شد.

 

اداره آموزش و پرورش بیجار اعلام کرد به علت بارش برف و برودت سرما و ایجاد یخبندان در خیابان ها و معابر، تمامی مدارس این شهرستان در همه مقاطع تحصیلی روز شنبه تعطیل است.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی کردستان؛ در شبانه روز گذشته مناطق شرقی و شمالی استان بیشتر شاهد بارش برف بودند و با توجه به سرد بودن سامانه مذکور و بارش برف و کولاک، لغزندگی جاده‌ها و مشکلات تردد در گردنه ها و ارتفاعات استان، توصیه می شود مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

این بارندگی ها تا اوایل امشب(جمعه) در نقاط شمالی و شرقی استان ادامه دارد، اما از روز شنبه تا اواسط هفته آینده هوای پایداری را خواهیم داشت.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 739536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟