۴٠٠ هزار مسکن در طرح جهش تولید در کشور احداث می شود

به گزارش خبرنگار رکنااز ایلام؛ حمیدرضا سهرابی معاون بنیاد مسکن کشور در جلسه اقدام ملی مسکن استان ایلام اظهار داشت: در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن، سالانه یک میلیون واحد در کشور احداث می شود که سهم بنیاد مسکن از این تعداد ۴٠٠ هزار است.

وی افزود: از این تعداد (۴٠٠ هزار واحد) ۲٠٠ هزار در حوزه روستایی و ۲٠٠ هزار نیز در حوزه شهرهای زیر صد هزار نفر احداث می شود.

معاون بنیاد مسکن کشور ادامه داد: در راستای احداث، تسهیلات ۳۵٠میلیون تومانی با بازپرداخت ۲٠ ساله در مراکز استان ها پیش بینی شده است.

سهرابی بیان داشت: همچنین معافیت و تخفیف هایی برای صدور پروانه در نظر گرفته شده که امیدوارم با اجرای این قانون بخش قابل توجهی از نیاز مسکن مرتفع شود.

وی ادامه داد: در استان ایلام عملیات احداث ۶۳۰ مسکن ملی توسط بنیاد مسکن آغاز و در مرحله صدور پروانه می باشد که امیدواریم طی ۲٠ ماه آینده بخش عمده ی از این پروژه انجام و تا سه سال آینده تحویل متقاضیان داده شود.

معاون بنیاد مسکن کشور گفت: ایلام در بحث بازسازی منازل آسیب‌دیده از بلایای طبیعی از قبیل( سیل، زلزله و غیره) جز استان های پیشتاز در ساخت و ساز است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بنیاد مسکن دستگاه خدمات رسان می باشد حل مشکلات احداث مسکن ملی در اولویت برنامه های دستگاه های اجرایی مرتبط قرار گیرد تا در موعود مقرر ساخت این واحدها به اتمام برسد.

سهرابی خاطرنشان کرد: قانون جهش تولید مسکن که قانونی همه جانبه و کامل می باشد و برای اجرا به دستگاه های اجرایی مربوطه ابلاغ شده است.

ایلام،کوثر موسوی 

 

کدخبر: 739324 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟