پایانه مرزی باشماق مریوان به ۲ دستگاه خودروی آتش‌نشانی مجهز شد

 

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، مدیر پایانه مرزی باشماق مریوان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از این ۲ دستگاه خودروی آتش‌نشانی اظهار داشت: با عنایت به دستورالعمل‌های مبادی ورودی و خروجی مرزهای کشور و نظر به پیگیری‌ها و شرایط خاص مرز باشماق، نسبت به تجهیز این مرز به خودروهای آتش‌نشانی اقدام شد.

محمد شعبانی افزود: براساس قانون و با عنایت به تخصصی بودن این امر ، خدمات ایمنی توسط سازمان آتش نشانی صورت می‌گیرد، اماحساسیت موضوع و تعهد راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان، موجب شد که نسبت به استقرار و تجهیز پایانه مرزی به این دستگاه‌ها اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه مرز محل عبور است و باید دستگاه‌های اجرایی، تشریفات را در پس کرانه انجام دهند، ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح توسعه و ساماندهی پایانه مرزی باشماق، زمان توقف ناوگان به حداقل برسد.

مرز بین‌المللی باشماق مریوان به عنوان دومین مرز ترانزیتی کشور شناخته شده که در ۱۷ کیلومتری غرب شهر مریوان قرار دارد، مریوان نیز در ۱۳۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز کردستان واقع شده است.

به دلیل نزدیکی به شهر سلیمانیه و اقلیم کردستان عراق، این مرز همیشه مورد توجه تجار برای ترانزیت، صادرات و همچنین حمل سوخت قرار داشته و براساس آمارهای دریافتی از گمرک، بعد از شیوع کرونا، میزان صادرات از باشماق نسبت به سال گذشته ۱۶۰ درصد و میزان واردات نیز ۵۴ درصد افزایش یافته است.

مرز باشماق در ابتدای سال ۱۳۸۶ به مرزی رسمی و بین‌المللی تبدیل شد

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 739264 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟