قصه پرتکرار واژگونی اتوبوس یزدیها

به گزارش رکنا از یزد؛ مشکلات ناشی از فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی خسارت های مالی و جانی زیادی را به دنبال داشته و آنها را به ارابه های مرگ تبدیل کرده است به طوری که اخبار مربوط به تصادف اتوبوس ها و جان باختن و مجروح شدن مسافران، خبر تکراری هر روز بسیاری از رسانه ها است و اخیرا در یزد هم شاهد تکرار این حوادث تلخ هستیم که همواره علت آنها در حال بررسی است اما نتیجه ای در بر ندارد.

آخرین حادثه اتوبوسهای استان مربوط به مسافران یزدی بود که به مقصد بندرعباس ساعت  6 بامداد امروز رخ داد و دچار سانحه واژگونی شد. 

 رئیس سازمان اورژانس استان یزد از امداد رسانی اورژانس هرمزگان به ۱۹ مصدوم واژگونی اتوبوس یزدی ها خبر داد.

 دکتر احمد دهقان در تشریح این حادثه اعلام کرد: حوالی ساعت ۶ صبح امروز حادثه  واژگونی یک دستگاه اتوبوس یزدی در محور حاجی آباد به بندرعباس به EOC دانشگاه علوم پزشکی یزد گزارش شد.  محل دقیق رخداد حادثه حوالی روستای گیشان ، هرمزگان بود.

توسط دیسپچ اورژانس بندرعباس چهار دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ و دو دستگاه آمبولانس هلال احمر به محل حادثه  اعزام شد. 

این حادثه ۱۹ مصدوم داشته که ۱۱ نفر آنها زن، ۷ مرد و یک پسربچه ۳ ساله بود؛  ۱۸ مصدوم توسط تیم های اعزمی به بیمارستان منتقل و یک مصدوم در محل به صورت سرپایی درمان شد. 

 دهقان در ادامه افزود: هشت مصدوم این حادثه، توسط آمبولانس  پایگاه جاده ای سیاهو و آمبولانس پایگاه تنگ زاغ هلال احمر به  بیمارستان شهید محمدی، هشت مصدوم دیگر توسط آمبولانس پایگاه جاده قطب آباد و دوراهی آبگرم گنو به بیمارستان خلیج فارس و دو مصدوم  با آمبولانس پایگاه آب شیرین هلال احمر به بیمارستان صاحب الزمان منتقل شد. خوشبختانه مصدومین همگی هوشیار و دارای حال عمومی خوب هستند.

خوشبختانه این حادثه فوتی نداشا اما موارد مشابه بسیاری، جان هم استانی های ما را گرفته است و وقت آن رسیده که نتایج بررسی ها اعلام شده و مسئولان در پی رفع آن برآیند.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 739197 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟