کشاورزان قزوینی برای پیشگیری از خسارت سرما و برف اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری رکنا قزوین، رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی قزوین گفت: کشاورزان استان به دلیل شرایط جوی پایان هفته که با بارندگی برف و باران و کاهش دما همراه است، باید تمهیدات لازم را در خصوص برداشت محصول یا تامین سوخت لازم برای دامداری ها و مرغداری ها به منظور پیشگیری از خسارات بیاندیشند.

علی بهرامی  افزود: بنابر پیش بینی هواشناسی از بعداز ظهر امروز با نفوذ زبانه های پرفشار ضمن کاهش دما، شاهد بارش برف و باران در سطح استان به ویژه در ارتفاعات خواهیم بود از این رو کشاورزان باید مراقبت لازم را در این خصوص داشته باشند تا به محصول یا دام و طیور آنان خسارت وارد نشود.

وی اظهار داشت: اتمام برداشت چغندرقند و خارج کردن خرمن‌های ریشه از مزرعه باید مورد توجه کشاورزان قرار بگیرد.

این مسوول گفت: کشاورزان باید در نظر داشته باشند که با توجه به بارش‌های اتفاق افتاده پیشین و بارش های آتی به جهت بالا رفتن رطوبت خاک و افزایش گل و لای در مزارع شرایط برداشت سخت‌تر خواهد شد و همچنین به جهت کاهش محسوس دما احتمال خسارت به توده‌های برداشت شده افزایش می‌یابد.

وی افزود:  اتمام برداشت ذرت‌های علوفه‌ای باقیمانده و اتمام کشت‌های آبی در غلات جهت بهره‌مندی بیشتر از نزولات باید مورد توجه کشاورزان قرار بگیرد و همچنین با توجه به عدم امکان ورود دستگاه‌های کشت پس از بارش‌ها به داخل زمین، کشت‌ها به عقب خواهد افتاد.

این مسوول با بیان اینکه کشت در مزارع دیم باید تمام شود،افزود: تهیه سوخت و تنظیم دما در گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها؛ ایجاد پوشش، درزگیری و استحکام سازه‌های گلخانه‌ای.

 
کدخبر: 739189 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟