۵۸ فعال عرصه صلح و سازش محاکم قضایی یزد تجلیل شدند

به گزارش رکنا؛ رییس‌کل دادگستری استان یزد در این مراسم با اشاره به نقش اثرگذار شوراهای حل اختلاف در جامعه گفت: تقویت باورهای دینی و سلامت اجتماعی مردم از کارکردهای شورای حل اختلاف است.

غلامعلی دهشیری با قدردانی از همکاری فعالان صلح و سازش ادامه داد: فرهنگ صلح و سازش و اصلاح بین افراد ریشه در تعالیم متعالی اسلام و برگرفته از مبانی قرآن کریم دارد که باید بیشتر مورد توجه مؤمنان قرار گیرد.

این مسئول قضایی استان تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف پناهگاه مردم ،نهاد صلحی و به لحاظ ساختاری مجموعه شوراهای حل اختلاف بخشی از مجموعه دستگاه قضایی در ارایه خدمت‌رسانی به آحاد مردم است.

دهشیری، توسعه فرهنگ اسلامی و سنت پسندیده صلح و سازش را هدف این مجحموعه ذکر کرد و گفت: در سال‌های اخیر با تجمیع تمامی نهادهای سازشی از جمله داوری و میانجیگری این مرکز تحت عنوان مرکز توسعه حل اختلاف شناخته می‌شود.

رییس کل دادگستری یزد در ادامه از کسب امتیاز خوب واحد توسعه حل اختلاف یزد در کشور خبر داد و گفت: در رتبه‌بندی عملکرد مراکز توسعه حل اختلاف استان‌ها در  هفت ماهه جاری امسال  با بررسی ۲۳ شاخص کمّی و کیفی ، یزد در رتبه خوب این رتبه‌بندی قرار گرفت.

این مسئول به سند تحول قوه قضاییه بر استفاده از ظرفیت‌های سازش در جامعه اشاره کرد و گفت: ارتقای میانجیگری در جامعه، سوق دادن دعاوی به سمت صلح و سازش و ارتقای نظام داوری در کشور از جمله مسایلی است که در سند تحول و تعالی قوه قضاییه به آن تاکید شد.

دهشیری از تلاش خستگی‌ناپذیر اعضای شورای حل اختلاف استان قدردانی کرد و افزود: تلاش برای ایجاد فرهنگ صلح و سازش با آگاه‌سازی، آموزش و ارایه خدمات مشاوره‌ای به آحاد جامعه امکان پذیر است .

به نوشته تارنمای شورای حل اختلاف یزد تعداد کارکنان این مجموعه قضایی ۵۳۸ نفر  و تعداد شعبه های  مصوب شوراهای حل اختلاف استان  ۹۵ مورد است که از این تعداد ،۷۲ شعبه  شهری و بقیه روستایی است.

به ترتیب شهرستان های ابرکوه  ۹ شعبه، اردکان و تفت هرکدام هفت شعبه، اشکذر و بافق هرکدام چهار شعبه ، بهاباد سه شعبه، خاتم ۲ شعبه ،بخش زارچ سه شعبه بخش عقدای اردکان ۲ شعبه، بخش مروست چهار شعبه، شهرستان مهریز هشت شعبه ،میبد  ۶ شعبه،  بخش نیر تفت چهار شعبه  و از ۳۲ شعبه شهرستان یزد ۳۱ مورد شهری و یک شعبه روستایی است.

استان یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر زندگی می کنند.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 739163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟