ساماندهی آرامگاه شفیق میبدی شاعر بلندآوازه در دستورکار قرار گرفت

به گزارش رکنا؛میرزا حسین زارع اهل محله ده آباد میبد است که سال ۱۳۰۳ شمسی در این شهر متولد شد و یکی از شاعران معروف قرن چهاردهم شهرستان است که ۲۶ شهریور ماه سال ۱۳۹۴ در ۹۱ سالگی در زادگاهش چشم از جهان فرو بست.

اشعار شفیق میبدی در قالب کتاب هایی به نام های «تحفه مور» و «ارمغان دوست» و « نود سال تنهایی» همچنین در بیش از ۵۰ کتاب‌ ، مجله و روزنامه ‌به چاپ رسید.

وی زندگی خود را با مشقت ، تنگدستی گذارند و با این وجود راه علم و ادب و زبان فارسی را در پیش گرفت و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

به گزارش روزچهارشنبه روابط عمومی فرمانداری میبد، حسین فلاح فرماندار به همراه مجید بهارستانی شهردار و عباس آزادی مدیر انجمن شعر و ادب موسس میبدی با حضور در آرامستان نام آوران و بر سر مزار این شاعر پرآوازه یاد و خاطره وی را گرامی داشتند و ساماندهی آرامگاه این شاعر در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

شفیق میبدی پس از فوت در روضه رضوان میبد به خاک سپرده شد و به رغم اینکه قرار بود محل دفن وی با عنوان آرامستان نام آوران توسعه یابد ، آرامگاهش همچنان مهجور ماند که از چندی قبل مورد توجه مسئولان شهرستان قرار گرفت.

با پیگیری های انجام شده از سوی انجمن شعر و ادب موسس میبدی ساماندهی آرامگاه در دستور کار مسئولان شهرستان میبد قرار گرفت.

هم اکنون میبد بیش از ۲۰۰ نویسنده و شاعر دارد و مرکز این شهرستان ۱۰۶ هزار نفری در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد و یکی از مراکز عمده استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی استان یزد محسوب می شود.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 739117 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟