دعوت از بخش خصوصی برای بهره برداری از مرکز همایش های بین المللی
به گزارش رکنا از اصفهان،شهردار اصفهان در حاشیه این جلسه، اظهار کرد: فاز یک و دو از پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان به سرانجام رسیده و در این جلسه قرار شد در کوتاهترین زمان ممکن برای فاز سه تصمیم گیری های لازم صورت گرفت.
  علی قاسم زاده با بیان اینکه هم اکنون این مرکز آماده تحویل به بهره بردار است، تصریح کرد: پیش بینی ما این است بهره برداری از سالن اجلاس در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد، از همه عزیزانی که در بهره برداری از این مرکز در سراسر کشور استعداد و توانایی دارند دعوت می کنم این مجموعه را از نزدیک ببینند تا به عنوان بهره بردار در اختیار آنها قرار داده شود و برای سمینارها و اجلاس در سطح ملی و بین المللی استفاده شود.

 

شهردار اصفهان ادامه داد: پیشرفت فیزیکی و کالبدی این مرکز حدود 90 درصد است که 10 درصد باقیمانده نیز به احتمال بسیار زیاد تا حدود 4 تا 5 آینده به پایان می رسد اما در بخش نرم افزاری بهره بردار باید نسبت به تکمیل و ایده پردازی آن اقدام کند.

 

وی اضافه کرد: از بخش خصوصی دعوت می کنیم نسبت به ورود و بهره برداری از این پروژه اقدام کند.

 

*پیش بینی مشخص شدن بهره برداران مرکز همایش ها تا پایان سال

 

 

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این جلسه با بیان اینکه پیرو جلسات هفتگی بررسی پروژه های عمرانی شهر اصفهان، امروز بررسی آخرین وضعیت مرکز همایش های بین المللی با حضور شهردار اصفهان، معاونین و مدیران شهرداری در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: تکمیل نهایی مرکز همایش های بین المللی همچنین ادامه ساخت حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان از اولویت های تیم جدید مدیریت شهری است.

 

ایرج مظفر تصریح کرد: در این جلسه با توجه به اقدامات انجام شده در فازهای یک و دو این مرکز، عملیات تکمیلی این فازها همچنین تصمیم گیری و سیاست گذاری برای فاز سه در دستور کار قرار  گرفت. فاز یک و دو از نظر فیزیکی و فضایی بوده و فاز سه تکمیل و تجهیز نهایی برای بهره برداری کامل از این پروژه بسیار بزرگ است.
  وی با بیان اینکه مرکز همایش های بین المللی دارای کاربری های مختلفی است، اضافه کرد: امکان برگزاری همایش های داخلی و بین المللی و رویدادهای کشوری در این مرکز وجود دارد، چنین سالنی با این امکانات در کشور بی نظیر است و قرار است پس از تکمیل فاز دو تا پایان سال بهره برداران از این پروژه نیز مشخص شوند.

 

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: این مرکز دارای یک سالن اصلی، سه سالن جنبی، 24 دفتر کار، 8 ویلا، سینما، سالن های چندمنظوره و ... است که بهره برداران می توانند از این ظرفیت بسیار بزرگ استفاده کنند. 

 

 

*پایان آزادسازی کیلومتر 2 و نیم تا 4 حلقه حفاظتی تا 4 ماه آینده

 

 

مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان نیز در این جلسه در خصوص آزادسازی کیلومتر دو و نیم تا چهارم رینگ حفاظتی شهر اصفهان گفت: تاکنون 43 درصد آزادسازی های مربوط به این پروژه انجام شده،  12 درصد این آزادسازی ها آماده توافق و مابقی نیز به مرور انجام می شود.
  مسعود قاسمی تصریح کرد: در 43 درصد آزادسازی ها 13 میلیارد تومان بدهی وجود دارد که لازم است منابع مالی مورد نیاز برای این مبلغ فراهم شود.  

 

  وی اضافه کرد: در کمتر از 4 ماه آینده آزادسازی کیلومتر 2 و نیم تا 4 به پایان می رسد.
  وی افزود: تکمیل مسیر رینگ چهارم در محدوده منطقه ۱۵ یکی از مهمترین پروژه‌ های این منطقه به شمار می ‌رود.      

 

 

*نوسانات قیمت ارز و عدم ثبات قیمت اجناس و مصالح از مشکلات سالن اجلاس

 

 

مدیر پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به مشخصات و ویژگی های این مرکز، اظهار کرد: کلنگ سالن اجلاس در سال 1390 به زمین زده شد و فاز اول و دوم این پروژه بسیار بزرگ نیز در مردادماه 1400 افتتاح شد.

 

محمد محمدی مبلغ هزینه شده تا افتتاح فاز اول و دوم این مرکز را 621 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: طبق برنامه ریزی های لازم تکمیل فاز سوم پروژه مرکز همایش های بین المللی قرار است تا شهریور 1401 انجام شود.

 

وی تصریح کرد: زمین اختصاص داده شده به مرکز همایش ها در جنوب شرق اصفهان و در امتداد اتوبان شهید کشوری و رینگ چهارم ترافیکی شهر قرار دارد و مساحت آن 71.5 هکتار است که از نظر دسترسی 20 دقیقه تا فرودگاه اصفهان فاصله داشته و دسترسی آسان به رینگ سوم و چهارم ترافیکی اصفهان دارد.

 

مدیر پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان با اشاره به عملیات عمرانی باقیمانده در این پروژه، ادامه داد: سالن اصلی این پروژه تا 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در دکوراتیو سقف لازم است رفع نواقص و رگلاژ و نصب نهایی مدول ها انجام گیرد. 

 

محمدی تاکید کرد: سالن چند منظوره این مرکز با کاربری فضای پذیرایی دارای مساحت 2700 مترمربع در 2 طبقه است که قابلیت تبدیل شدن به دو سالن با سیستم صوت مجزا و قابلیت همزمانی برگزاری دو برنامه را دارد.
  وی با بیان اینکه 8 عدد ویلای VIP با سطح زیربنای هر کدام 400 مترمربع دراین مرکز تعبیه شده است، افزود: تمامی ویلاها با طرح برگرفته از معماری ایرانی جهت اسکان میهمانان خاص در زمان حضور در این مجموعه در نظر گرفته شده است.

 

مدیر پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان در ادامه با اشاره به مشکلات و موانع اجرایی این پروژه تصریح کرد: عدم حضور بهره بردار در پروژه، نوسانات قیمت ارز و عدم ثبات قیمت اجناس و مصالح در بازار، روند طولانی ترخیص کالاهای خارجی و مشکلات گمرکی، روند طولانی برگزاری مزایدات املاک، کاهش قدرت خرید پیمانکاران به دلیل فاصله طولانی صورت وضعیت تا پرداخت مطالبات غیرنقد از جمله این مشکلات است.

اصفهان-بهمن راعی

کدخبر: 739035 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟