۳ واحد بسته‌بندی تخم‌مرغ در لرستان فعالیت می‌کنند

به گزارش رکنا از لرستان، دکتر مصطفی زبردست، اظهار کرد: شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ بیش‌ از ۴۳ هزار و ۱۸۷ بازدید از کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز بسته‌بندی و جمع‌آوری شیر، قصابی ها، مرغ‌فروشی‌ها و تمام مراکزی که اقدام به تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی می‌کنند، توسط همکاران ما انجام شده است.

وی ادامه داد: ۲۳ هزار و ۲۲۲ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی که غیرقابل مصرف بودند از این مراکز ضبط و معدوم‌سازی آن‌ها انجام شده است.

مدیر کل دام پزشکی لرستان عنوان کرد: کلیه مراکزی که در سطح استان اقدام به توزیع و عرضه گوشت قرمز، سفید و ماهی می‌کنند توسط همکاران ما به صورت منظم و دوره‌ای بازدید می‌شوند، درواقع نحوه عملکرد آن‌ها تحت نظارت دامپزشکی استان انجام می‌شود.

دکتر زبردست افزود: با توجه به این‌که طرح هویت‌گذاری لاشه هم برای دام و هم برای بسته‌بندی مرغ و آلایشات خوراکی مرغ در سطح استان انجام شده، مردم در وهله اول گوشت مورد نیاز خود و خانواده‌شان را در مراکز مجاز تهیه کنند، کسی که در سطح شهرها شناخته شده است و مجوز خود را مراکز مورد تأیید دریافت کرده و در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضا محصولات توجه کنند که باعث می‌شود گوشت و فرآورده‌های دامی با کیفیتی را خریداری کنند.

وی بیان کرد: در بحث تخم‌مرغ ۱۷ مهرماه روز جهانی تخم‌مرغ بوده و با توجه به پیگیری‌هایی که انجام دادیم برای اولین بار در استان سه واحد بسته‌بندی تخم‌مرغ در شهرستان‌های الیگودرز، دورود و خرم‌آباد فعال هستند و مجوزهای لازم را گرفتند.

مدیر کل دامپزشکی لرستان افزود: تخم مرغ بسته‌بندی شده شناسنامه‌دار بوده و تاریخی که روی بسته‌بندی آن درج شده قابل اعتماد است و هم عاری از آلودگی‌هاست و باعث می‌شود تخم‌مرغ با کیفیت‌تری توسط خانوار مصرف شود.

گلاره پروازی/لرستان

کدخبر: 738983 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟