توزیع بیش از ۵۰۰ میلیون لیتر سوخت در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ سید حجت مدنی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: در ۷ ماهه نخست امسال نزدیک به ۵۴۷ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی مایع شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در منطقه اردبیل توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان فرآورده در استان اردبیل و دیگر مناطق زیر پوشش سوخت این منطقه مصرف شده است افزود: مصرف سوخت استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ و نیم درصد افزایش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل همگان را به صرفه جویی در مصرف سوخت دعوت کرد و در خصوص مصرف سوخت بنزین اعم از معمولی، سوپر و یورو ۴، در بازه زمانی فوق نسبت به همین مدت در سال ۹۹ گفت: با آنالیز و قیاس ارقام امسال و سال قبل افزایش ۱۴ درصدی داشته است.

مدنی افزود: مصرف نفت گاز هم در ۲۱۶ روز سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حکایت از برابری برداشت با سهمیه تعیین شده دارد.

وی از کاهش ۱۵ درصد نفت سفید و ۲۸ درصد نفت کوره هم در همین مدت نسبت به سال ۹۹ خبر داد و افزود: میزان درصد مصرف فرآورده‌های نفتی در بازه زمانی فوق در بخش‌های حمل و نقل ۶۵ درصد، حرارتی ۳ درصد، برق ۱۹ درصد، کشاورزی ۱۰ درصد، صنایع ۱ درصد و پروژه‌ها ۲ درصد است.

 

کدخبر: 738954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟