‍ جلسه برنامه‌ریزی ورود  نخستین فم‌تور از شمال کشور عراق به کردستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، یعقوب گویلیان روز چهارشنبه 19 آبان‌ماه 1400 در جلسه برنامه‌ریزی ورود فم‌تور از شمال کشور عراق به استان گفت: معرفی امکانات و بخش‌های مختلف مربوط به گردشگری سلامت شامل مراکز درمانی و بیمارستانی و همچنین جاذبه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و سوغات، مراکز اقامتی و پذیرایی، برگزاری جلسات تخصصی با فعالین بخش گردشگری سلامت از جمله برنامه‌های اجرایی در این فم‌تور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار داشت: حوزه فعالیت دعوت شده‌ها در این فم‌تور که به مدت 3 شبانه‌روز در استان کردستان خواهند بود در حوزه برنامه‌ریزی و اجرای سفرهای گروهی، گردشگری سلامت، تفریحی و فرهنگی از بخش دولتی و خصوصی اقلیم کردستان عراق هستند که پس از هماهنگی با ارگان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط داخل کشور این فم‌تور برنامه‌ریزی شد.

او اظهار داشت: بدون شک کمک و همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی و بخش‌های خصوصی در اجرای هرچه بهتر این فم‌تور امری انکار ناپذیر بوده و انتظار می‌رود به بهترین شکل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان را همراهی نمایند.

گویلیان به حضور مقامات کشوری و استانی در جلسه‌های آتی با شرکت کنندگان در فم‌تور اشاره و عنوان کرد: برگزاری این فم‌تور علاوه بر اثرات مثبت اقتصادی و زمینه‌سازی برای توسعه همکاری‌ها با بخش‌های مختلف گردشگری کشور عراق به ساماندهی فعالیت‌ها و اقدام‌های حوزه گردشگری سلامت استان نیز کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: اعلام آمادگی کامل همکاری سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق در زمینه برنامه‌ریزی و اجرای این فم‌تور می‌تواند به افزایش تعامل‌ها و توسعه همکاری‌ها در تمامی بخش‌ها در آینده کمک نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌منابع استاندار کردستان، گفت: توریسم درمانی می‌تواند برای حوزه سلامت و سایر حوزه‌های گردشگری در استان درآمدزایی داشته باشد.

خالد جعفری افزود:این حضور فرصتی مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های درمانی و پزشکی استان و هدایت گردشگران سلامت اقلیم کردستان عراق به سوی استان کردستان است و باید به بهترین شکل از این فرصت استفاده کرد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌منابع استاندار کردستان با اشاره به اینکه دولت سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی بویژه با هدف توسعه توریسم‌درمانی در کردستان انجام داده است، عنوان کرد: باید تلاش کنیم از این امکانات، برای جذب گردشگران سلامت بویژه از اقلیم کردستان عراق بهره بگیریم و در این مسیر از تمامی بخش‌های خصوصی و دولتی انتظار می رود اقدام‌های اساسی در این بخش انجام دهند.

او اقدام اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در برگزاری فم‌تور ویژه مدیران دولتی و بخش خصوصی حوزه گردشگری اقلیم را اقدامی بجا عنوان و خاطرنشان کرد:دانشگاه علوم پزشکی کردستان می‌تواند از این فرصت برای ارائه بروشورها و کاتالوگ‌های معرفی ظرفیت‌های پزشکی و درمانی استان استفاده نماید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:دانشگاه علوم پزشکی و تمامی معاونت‌ها و بخش‌های زیر مجموعه این دانشگاه سال‌های زیادی است منتظر حضور فم‌تور تخصصی در این بخش بوده بر همین اساس آمادگی کامل برای هرگونه همکاری در زمینه برنامه‌ریزی، اجرا و همراهی نخستین فم‌تور از شمال کشور عراق به کردستان است.

فرزین رضاعی اظهار داشت:بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شاخص در شهرستان‌های مریوان و سنندج را برای بازدید آماده خواهیم کرد و به شرکت کننده‌ها در فم‌تور نیز بسته‌های کامل تبلیغی و معرفی مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، اسامی پزشکان، داروخانه ها و... را اهداء خواهیم کرد.

او افزود:بسیاری از گردشگران و متقاضیان خدمات گردشگری سلامت در کشور عراق از ظرفیت‌های و امکانات کردستان ایران اطلاعی ندارند که این فم‌تور می‌تواند در این زمینه بسیار تاثیر گذار باشد.

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 738924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟