فعالیتهای فرهنگی درکردستان  مورد توجه  قرار گیرد

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، عبید رستمی عصر امروز دریکصد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور مسئولان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، با قدردانی از متولیان برگزاری ویژه برنامه‌های ماه مولود وبا اشاره به اینکه در این مدت اخیر شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه بودیم، اظهار داشت: برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوانپس از گذشت 28ماه وقفه، از جمله رویداد مهم فرهنگی بوده که بدون کوچکترین مشکلبا حضور 480 نفر مهماندر مریوان برگزار شد.

وی افزود: برگزاری باشکوه جشنواره تئاتر خیابانی مریواندر نقطه صفر مرزی کشور، نشانه اقتدار و امنیت ایران اسلامی بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افتتاح و بازگشایی خدمات کتابخانه عمومی امام خامنه‌ای و تماشاخانه گروس بیجار را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ استان خواند و گفت:حضور و انتخاب شهر سنندج به عنوان 5 شهر راه یافته به مرحله نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران نیز از اتفاقات مهم امسال در حوزه فرهنگ است.

وی با بیان اینکه نگاه به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در همه مناطق استان به ویژه روستاها و مناطق منفصل شهری نگاهی حمایتیو توسعه گرایانه است، خاطرنشان کرد: حمایت از کتابخانه‌های روستاییجزو برنامه‌های اولویت‌دار بوده که این مهم در استان مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان: روحیه امید باید در جامعه تزریق شودبازسازی اعتماد مردم در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان کردستان قرار گیرد

رستمی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌ها به عنوان شورای بالادستی و برنامه‌ریز فرهنگی و هنری هر شهرستان بایدمورد توجه مسئولان قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بر ضرورتحمایت از کسب و کارهای حوزه فرهنگی در شهرستان‌ها تأکید کرد و یادآور شد: متأسفانه کرونا در دو سال اخیرصدمه بسیار زیادی به این حوزه وارد کرده و به همین دلیلاز فرمانداران انتظار می‌رود نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند.

در پایان این جلسه از پوستر دومین جشنواره استانی کسب و کارها و محصولات فرهنگی خه‌لات رونمایی شد. 

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 738658 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟