نمازخانه‌های بین‌راهی استان کردستان ساماندهی شوند

 

 به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا مورذهبی پیش‌ازظهر امروز در پیش‌اجلاسیه نماز و همایش تجلیل از فعالان نماز، قرآن و عترت که با حضور مسئولان در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، با اشاره به آیه 41 سوره مبارکه حج؛ الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ اظهار داشت: همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند و زکات می‌دهند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و پایان همه کارها از آن خداست!

وی با تاکید بر اینکه علاوه‌بر اقامه نماز، تأثیرگذاری و فراگیری آن هم مد نظر قرار گیرد، گفت: نماز مایه عزت و عظمت انقلاب اسلامی شده و باید این فریضه الهی همواره مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ترویج فرهنگ نماز در جامعه را ضروری دانست و تصریح کرد: متاسفانه گاها نمازخانه‌های مدارس به سالن امتحانات و امورات دیگر اختصاص داده می‌شود که این تصمیمات و اقدامات با آیه قرآن منافات دارد.

وی با تاکید بر اینکه مناسب‌ترین و بهترین جای مدرسه به نمازخانه اختصاص داده شود، افزود: می‌توان با ترویج و برپایی اقامه نماز،دیگران را به خواندن نماز ترغیب وتشویق کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با انتقاد از اینکه نمازخانه‌های بین‌راهی استان وضعیت‌ مناسبی نداشته و نیاز است که ساماندهی شوند، اظهار کرد: ستاد اقامه نماز به معنای واقعی باشد نه ستاد نمازگزاران،کما اینکه باید کارهایمان در تراز انقلاب اسلامی باشد. 

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 738653 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟