واحد صلح و سازش در کانون وکلای دادگستری قزوین افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری رکنا قزوین،فریبا رضایی از افتتاح این واحد با هدف گسترش فرهنگ صلح و سازش و همچنین افزایش مشارکت کانون‌های وکلای دادگستری در حل و فصل اختلافات به عنوان یکی از اسباب خاتمه دعوا و تقدم آن بر رسیدگی قضایی و با تاکید بر توسعه روش‌های حل اختلاف جایگزین، خبر داد. 

رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان  قزوین تاکید کرد : وکلا نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده‌ها و برقراری صلح و سازش دارند.

وی بر  لزوم افزایش صلح و سازش در جامعه و ارتقاء عملکرد اداره معاضدت کانون ها در راستای ارایه آموزش به عموم جامعه اشاره کرد و افزود: کانون وکلای دادگستری استان قزوین سالانه بیش از ٢٠ هزار نفر ساعت خدمات حقوقی مشاوره‌ای به شهروندان ارائه می‌کند.

وی ادامه داد : وکلای کانون قزوین در سال گذشته در بیش از ١٥٠٠  پرونده به عنوان وکیل تسخیری و معاضدتی ، اعلام وکالت و  شهروندان کم برخوردار  را مورد دفاع قرار داده اند. 

رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان قزوین به کارکرد واحد صلح و سازش پرداخت و گفت: با بهرمندی از ظرفیت اجتماعی شخصیت های شناخته شده و با تجربه استانی و ملی می توان بسیاری از پرونده های سنگین از جمله پرونده های قتل را به سازش ختم کرد . این امر قطعا اثر قابل توجهی در کاهش پرونده های مراجمع قضایی و تامین آرامش روانی جامعه خواهد داشت .

آیین افتتاح واحد صلح و سازش با حضور مسئولین قضایی، انتظامی و اهالی رسانه استان، پنج شنبه ۲۰ آبان‌ماه سال جاری ساعت ۱۲  برگزار می‌شود.

 

 

 

کدخبر: 738492 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟