اختصاص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار به سالمندان خراسان شمالی

مجید الهی راد در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کمیته امداد استان طی سال جاری ۲۵ میلیارد ریال اعتبار ویژه سالمندان تحت حمایت این نهاد تخصیص داده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی ادامه داد: در حال حاضر ۳۱ هزار و ۳۲۳ خانوار سالمند در استان تحت حمایت این نهاد هستند.

وی افزود: این اعتبار در سرفصل‌های تهیه بسته‌های بهداشتی و درمانی برای سالمندان زمین‌گیر و کمک‌هزینه معیشت برای خانوارهای دارای سالمند صرف شد.

الهی راد به اقدامات اخیر کمیته امداد در جهت حمایت از خانوارهای سالمند اشاره داشت و بیان کرد: به تازگی تیمی متشکل از امدادگران بسیجی در جهت ساخت منازل سالمندان به مناطق زلزله‌زده استان اعزام شدند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بابیان اینکه ماهانه این نهاد بیش از ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب مستمری و کمک معیشت به‌حساب این خانوارهای واریز می‌کند، گفت: تهیه وسایل موردنیاز سالمندان از قبیل سمعک، ویلچر، عینک و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ویژه برای بیماران صعب‌العلاج و خاص، کمک به تأمین، بازسازی و تعمیر مسکن، حق مراقبت و نگهداری از سالمندان از دیگر خدمات این نهاد به این جامعه هدف است.

وی خاطرنشان کرد: از جمعیت سالمند تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی ۲۰ هزار و ۴۳۸ خانوار روستایی و ۱۰ هزار و ۸۸۵ خانوار شهری هستند.

 

 

 

کدخبر: 738438 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟