امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی معابر  / آماده باش نیروها برای انجام عملیات

به گزارش رکنا از یزد؛  دکتر محسن حرازی زاده یزد اظهار داشت : با توجه به شروع فصل سرما و بارش های پاییزی و زمستانه در مناطق پر خطر کشور که موجب سیل و طوفان می شود، نیروهای امدادی در هر لحظه آمادگی کامل دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : طی دریافت گزارش سیل و آبگرفتگی در استان و شهرستانها منازل و معابر سطح شهر دچار سیل و آبگرفتگی شده که تیم های عملیاتی پس از هماهنگی های صورت گرفته در سطح استان و شهرستان به این مناطق اعزام شدند.

وی  افزود : طبق گزارشات اولیه ارسالی از سطح شهرستان چند باب منزل مسکونی به وسیله دستگاه های پمپ آب تخلیه آب شده و همچنین بیش از 10 خودروی گرفتار در سیلاب نیز رها سازی شدند.

حرازی زاده گفت: همچنین نیروهای عملیاتی در سیل دربید و دره گاهان تفت نیز خودروهای گرفتار شده در سیل را رهاسازی و به مناطق امن هدایت کردند.

وی در این عملیات امدادرسانی  از بگارگیری 8تیم عملیاتی و 23 نیرو امدادی عنوان کرد و ادامه داد : این تیم ها از همان لحظات اولیه در مناطق مذکور حضور داشته و مشغول امداد رسانی و تخلیه آب از منازل و سطح شهر با هماهنگی شهرداری و آتش نشانی بوده است.

حرازی زاده بیان داشت :  همچنین در این سیل از تجهیزات تخصصی سیلاب، 8 دستگاه موتور پمپ آب  ،۱ دستگاه آمبولانس و 8دستگاه خودروی کمک دار سبک بکارگیری شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : 13 پایگاه ثابت و موقت در جاده ها ، تیم واکنش سریع، تیم امداد و نجات کوهستان و یک تیم آنست و شعبه های هلال احمر در استان آماده ارائه خدمات امدادی به مردم  هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها مردم در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها قرار نگیرند و از رفتن به ارتفاعات و روستاها نیز خودداری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 738187 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟