رها شدن و بی برنامگی در حوزه جوانان یک تهدید بزرگ است

به گزارش رکنا در همدان، محمدعلی محمدی در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان همدان بیان کرد: در شهرستان همدان از ظرفیتهای قابل توجهی برخورداریم که باید برای جوانان مورد استفاده قرار گیرد.

وی جوانان مستعد و با انگیزه را فرصتی برای بهره گیری و پیشبرد امور دانست و تصریح کرد: در مقابل این وضعیت رها شدن و بی برنامگی در حوزه جوانان یک تهدید بزرگ است.

فرماندار همدان با اشاره به درخشش جوانان ایران در دوران دفاع مقدس یادآور شد: در عرصه دفاع مقدس جوانان ما خوش درخشیدند و ثابت کردند بسیاری از مهمترین امور را می توانند بخوبی مدیریت کنند و بنحو احسن به سرانجام برسانند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و توجه به جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب افزود: با فراهم نمودن شرایط ورود جوانان به میدان عمل و اجرا در عرصه های مختلف خون جدید در شریان انقلاب جاری خواهد شد.

محمدی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از جوانان در مقام عمل و توجه به تجارب پیشکسوتان اظهار کرد: نگاه به جوانان باید وسیع و فراگیر باشد و با پرهیز از قشری نگری در بر گیرنده همه اندیشه ها باشد.

فرماندار شهرستان همدان اشتغال را مهمترین دغدغه جوانان دانست و افزود: نسبت به مسایل جوانان نباید بی تفاوت باشیم و رفع مشکل اشتغال جوانان نسبت به برنامه ریزی به منظور اوقات فراغت آنها ارجحیت دارد.

وی با اشاره به تعداد قابل توجه جوانان فارغ التحصیل فاقد مهارت و مدارج تحصیلی مورد نیاز خاطر نشان کرد: آموزشهای حفظ محور، توجه صرف به کسب مدرک و تمایل به اشتغال در بخش دولتی از جمله آسیبهای فارغ التحصیلان جوان ما است.

محمدی اضافه کرد: هنوز بسیاری از جوانان ما علیرغم کسب مدارک تحصیلی کارشناسی و بعضا بالاتر مهارتهای زندگی، شغلی و عمومی را فرا نگرفته اند حتی گاهی جوان تحصیلکرده ما در نوشتن یک متن و درخواست اداری مشکل دارد.

فرماندار همدان گفت: حسب فرمایشات مقام معظم رهبری توجه به جوانان در دولت سیزدهم  سپردن امور به جوانان مد نظر قرار گرفته و همه دستگاههای اجرایی ذیربط در کنار متولیان امور جوانان باید در این راستا کوشا باشند

 

کدخبر: 738116 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟