اعضای هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان اصفهان انتخاب شدند

به گزارش رکنا از اصفهان،افشین کلاهی رئیس هیئت‌مدیره مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران، در این مجمع اظهار داشت: مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان به‌عنوان تشکل بالادستی انجمن‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و تشکل‌های تخصصی دانش‌بنیان تلاش دارد به امر سیاست‌گذاری و تسهیل‌گری بپردازد و به فعالان این حوزه مشاوره ارائه دهد.

وی با اشاره به دنبال کردن سه سیاست کلی از سوی مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران افزود: این سیاست‌ها شامل تلاش برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در زنجیره ارزش در ایران و جهان، نفوذ فناوری در شرکت‌های بزرگ و تعامل مناسب آنها با شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین دنبال کردن مباحث تحول دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم است که به نوعی مکمل یکدیگر هستند. خوشبختانه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در اجرای این سیاست‌ها با ما همراه هستند.

رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق ایران ادامه داد: اتاق بازرگانی نیز بستر مناسبی برای پیگیری این سیاست‌ها است تا به شرکت‌های دانش‌‌بنیان کمک کند به جایگاه اصلی خود در بازارهای ملی و بین‌المللی دست یابند.

همچنین مسعود باطنی رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان اصفهان با بیان اینکه این انجمن در سال 97 تأسیس شد، گفت: خوشبختانه لوگوی انجمن حدود چهار ماه پیش ثبت شد.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های انجمن سه محور اصلی دارد، ادامه داد: نخست اینکه باید پیگیر اجرا و بهبود قوانین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم. دومین محور فعالیت‌های انجمن توانمندسازی اعضا در حوزه مدیریت است و در سومین محور نیز تلاش می‌کنیم شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک را به رهبران بازار در حوزه تخصصی خود معرفی کنیم تا بتوانند به توسعه بازار خود بپردازند.

باطنی ادامه داد: قرار است با تدوین برنامه‌ای استراتژیک این محورها را به صورت روشن‌تر دنبال کنیم. در این برنامه استراتژیک، مأموریت ما ایجاد سازوکار کارآمد، موثر، پایدار و به‌روز برای تمرکز و هدایت اراده فن‌آفرینان در مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است تا تشکلی مطرح و تأثیرگذار در عرصه اقتصاد دانش‌بنیان برای دست‌یابی به اهداف بالادستی کشور در این حوزه باشیم.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان گفت: کمک به توسعه بازار اعضا با تشکیل کمیته‌های گوناگون از جمله کمیته‌های شیمی و پلیمر، سلامت، صنعت ساختمان، نفت، گاز و پتروشیمی، آی‌سی‌تی، فولاد، دام، طیور و آبزیان، انرژی و محیط زیست و ساخت و تولید یکی از راهکارهای ما بود. به‌منظور بهبود مدیریت این کمیته‌ها دستورالعملی تدوین و کمیته‌ای راهبردی برای نظارت بر کیفیت کار کمیته‌ها ایجاد شد.

وی با اشاره به تصویب چارت جدید انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان در دوره جدید و برگزاری دوره‌های آموزشی ورود به بورس و فرابورس و مدیرعاملی شرکت‌های کوچک دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: به دلیل وجود موسسات فعال در اصفهان و ایران به‌طور گسترده به حوزه آموزش ورود نکردیم، اما دوره‌ها و کارگاه‌هایی برگزار کردیم که کمتر در کشور برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است از 15 نفر کاندیدا برای انتخابات اعضای هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان اصفهان در نهایت 7نفر به عنوان عضو اصلی، 2نفر به عنوان اعضاء علی‌البدل هیئت مدیره و یک نفر به عنوان بازرس اصلی و یک نفر به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

تقدیر از همراهان انجمن بخش پایانی این جلسه بود که با حضور علی‌محمد آقاجان مدیر واحد خدمات به اعضا، امور تشکل‌ها و دفاتر منطقه ای اتاق بازرگانی اصفهان، از مجید محمدی رئیس اداره انتقال فناوری و تجاری‌سازی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، کریم سلیمی رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و پویا رجائی رئیس امور تشکل‌های اقتصادی و دفاتر منطقه‌ای اتاق بازرگانی اصفهان تقدیر به عمل آمد.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 737717 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟