خدمات حضوری و غیرحضوری حداکثری اولیا در آموزش خانواده از طریق شبکه شاد

به گزارش رکنا؛ در این جلسه بمنظور تحت پوشش حداکثری اولیا در آموزش خانواده از طریق شبکه شاد، خدمات حضوری و غیرحضوری مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد در سرفصل و عناوین دوره های آموزش خانواده مدیریت بهداشت و سلامت در شرایط کرونا به همراه بسته تحولی سواد حرکتی و مهارت¬های بنیادی و ورزشی آموزش داده شود.

به گزارش روابط‌عمومی وزارت آموزش ‌و پرورش مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرعین، اظهار کرد: از سوم مهرماه زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس سرعین به‌صورت همزمان با کل کشور نواخته شد و با سیاست‌گذاری‌های انجام شده و تصمیم ستاد کرونا، آموزش‌های حضوری در مناطق روستایی، مدارس با  15 دانش‌آموز و کمتر، هنرستان‌های کاردانش برای دروس عملی و مهارتی آغاز شد.

حسین محرمی با تأکید بر این موضوع که حفظ سلامت دانش‌آموزان، مهم‌ترین اولویت ما در آموزش ‌و پرورش است، افزود: مدارس روستایی با جمعیت 30 نفر نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از نیمه دوم مهرماه، آموزش‌های حضوری را آغاز کردند. در بحث بازگشایی مدارس تمام حضوری هم تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

محرمی در خصوص پاسخ به سوالات مردمی در خصوص نحوه فعالیت مدارس  افزود: با الگوی ابلاغ شده و بر اساس نظر ستاد ملی کرونا، مقرر شده است بازگشایی مدارس به‌ صورت تدریجی و در گروه‌بندی آغاز شود.

وی با اشاره به اهمیت و نقش کلاس­های آموزش خانوده و مشاوره گفت: آموزش و پرورش بستر تعامل موثر و مفید در تربیت محسوب می­شود و در حل مسایل به یاری خانواده ­ها می ­شتابد.

مدیرآاموزش و پرورش با بیان اینکه 94 درصد از دانش آموزان جامعه هدف دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده­اند تأکید کرد: آن دسته از دانش‌آموزان 12 تا 18 سال که شرایط تزریق واکسن را دارند ولی تا کنون موفق به تزریق واکسن نشده‌اند، در اولین فرصت نسبت به تزریق واکسن در محل تجمعی و یا به خانه­های بهداشت مراجعه و اقدام نمایند تا شاهد بازگشایی مدارس ایمن باشیم.

 

کدخبر: 737395 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟