یزدی ها از اتصال آب باران پشت بام منزل به شبکه فاضلاب پرهیز کنند

به گزارش رکنا از یزد؛ روابط عمومی شرکت آبفای یزد تاکید کرد که مردم دریچه منهول فاضلاب را موقع بارندگی برای هدایت به شبکه جمع آوری باز نکنند، این کار علاوه بر خسارت سنگین به تاسیسات به دلیل پُرشدن و تحت فشار قرار گرفتن لوله فاضلاب باعث پس زدگی و نفوذ آب به داخل منزل مشترکان می شود.

در اطلاعیه گفته شد که در صورت مشاهده  جریان های گردابی در معابر عمومی به هیج وجه به آن نزدیک نشوند و برای ادامه مسیر راه دیگری انتخاب  کنند. 

یزدی ها از اتصال آب باران پشت بام منزل به شبکه فاضلاب پرهیز کنند 

همچنین از مردم خواسته شد، از ریختن زباله ، نخاله و آشغال داخل سیفون و یا از دریچه مورد نظر به شبکه جمع آوری فاضلاب جدا پرهیز شود.

در اطلاعیه تاکید شد که در صورت مشاهده جابه جایی دریچه منهول فاضلاب به هیچ وجه شخصا اقدام به قراردادن آن نکنند و موضوع را به شماره تلفن ۱۲۲ مرکز ارتباطات مردمی آبفا ، اطلاع دهند تا زمان مراجعه ماموران امداد آب در صورت امکان در محل و در مکان امنی حضور داشته باشند.

همچنین کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی یزدجمعه‌شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیشترین میزان بارندگی امروز استان را ۳۱ میلیمتر مربوط به ایستگاه روستای سرو و ارنان مهریز ذکر کرد . 

به گفته سید عباس میرحسینی میزان بارندگی در روستاهای گل‌افشان و بنادک سادات دهستان میانکوه مهریز به ترتیب ۲۸ و ۲۵ میلیمتر و در روستای « ده‌بالا آمحسن » شهرستان تفت ۲۰ میلیمتر و در یزد ۲۲ میلیمتر به ثبت رسید که بارش ها همچنان ادامه دارد .

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 737342 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟