لزوم ایجاد سیاست‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاری در حوزه شهر هوشمند

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، مجید دبیریان در حاشیه بازدید از کارخانه نوآوری مشهد درباره راه های حمایت از استارتاپ‌ها اظهار کرد: در بحث حمایت از هسته‌های نوآور و استارتاپ‌ها در ابتدا باید فضایی در خور شان و با حداکثر امکانات در اختیار آن‌ها قراردهیم.

وی با بیان اینکه کارخانه نوآوری جزو نخستین کارهای شهرداری در این حوزه بوده است ادامه داد: تمام سعی خود را درباره تخصیص امکانات حداکثری برای استارتاپ‌ها خواهیم کرد؛ همچنین شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌هایی در مشهد حضور دارند که در کشور بی نظیرند و باید در شهر از آن‌ها استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد اضافه کرد: در مراحل بعدی با تعریف پروژه‌های کار اشتراکی با استارتاپ‌ها نیز می‌توان از این حوزه حمایت کرد که البته در ابتدا باید مطالعات آن انجام و قراردادها بسته شود.

دبیریان با تاکید بر لزوم ایجاد شهر هوشمند در گستره مشهد تصریح کرد: یکی از اهدافی که در حوزه مدیریت شهری دنبال می‌شود، حرکت به سمت ایجاد یک شهر هوشمند بوده و نکاتی که باید در راستای رسیدن به شهری هوشمند در نظرگرفته شود در معاونت برنامه ریزی شهرداری در دست بررسی است چراکه باید یک کار علمی پخته را آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: طرحی در شورای ششم مطرح شده، مبنی بر اینکه سیاست‌های تشویقی برای سرمایه گذاران در حوزه شهرهوشمند در نظرگرفته شود؛ در این راستا برای سازندگان برج‌های تجاری، اداری و مسکونی هوشمند یکسری مشوق‌ها و خدمات خاص قائل خواهیم شد.

دبیریان درباره کارخانه نوآوری مشهد نیز اظهار کرد: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان نکته بسیار مهمی است که در این راستا باید با تعامل با معاونت برنامه‌ریزی، آنچه برای رسیدن به یک شهر هوشمند لازم است، تعریف شود.

وی در خصوص اینکه چه خدماتی به سرمایه گذاران اعطا می‌شود، افزود: پس از تکمیل طرح‌های مطالعاتی اولیه و فراهم شدن بسترهایی در این حوزه، در اینباره اطلاعات تکمیلی داده خواهد شد. 

کدخبر: 737215 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟