فرهنگیان و دانش آموزان ایرانی در راستای تمدن اسلامی گام بردارند

به گزارش رکنا ، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: محمد پورداود در یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان که به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در مجتمع ورزشی امام علی(ع) همدان برگزار شد، اظهار کرد: براساس آیات نورانی قرآن کریم، سرنوشت مجاهدان در مصاف با دشمن از دو حالت خارج نیست؛ یا شهید می شوند و یا دشمن را در هم می کوبند و بر او پیروز می‌گردند که در هر دو صورت پاداش بزرگی نصیب آنان خواهد شد.  

 پورداود با بیان این که همه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس نقشی سترگ داشتند، افزود: نقش دانش آموزان و فرهنگیان که دو عنصر مهم در تعلیم و تربیت هستند، در این حماسه بزرگ بر همگان مسجل است.    

وی تصریح کرد: معلمان به عنوان باغبانان بوستان تعلیم و تربیت و دانش آموزان به عنوان گل های این گلستان قرین با تزکیه و تعلیم هم به مصاف با دیو جهل برخاسته اند و هم دیو استعمار را که قصد تعرض به بنیان های عقیدتی و مرزهای ما داشتند، جانانه زمین‌گیر کردند و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در اوج اقتدار به عنوان ام القرای جهان اسلام نه در خاورمیانه، بلکه در جهان درخشش و تلألو دارد.    

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تأکید بر این که دستگاه تعلیم و تربیت کشور و استان با تأسی از قرآن کریم و سیره ائمه هداه (علیهم السلام اجمعین) با نقشه راه آموزش و پرورش که سند تحول بنیادین است، مدرسه صالح را الگوی تربیت در تراز جمهوری اسلامی می‌داند که در آن معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند.  

 پورداود افزود: در آموزش و پرورش که کانون خلق دنیای آینده است، مسیر بیانیه گام دوم را همین سند می دانیم که خروجی آن تربیت انسان های مومن، خردمند، اندیشمند، مجاهد، اهل عمل، منظم و متصف به اخلاق اسلامی است.  

 وی گفت: امروز فرهنگیان و دانش آموزان بسیجی با تجدید بیعت با آرمان های شهدا و با امید به افق های روشن فراروی محکم و استوار در راستای تمدن نوین و عظیم اسلامی گام برمی دارند.

 

کدخبر: 736826 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟