از هر راهکاری برای برون رفت استان از وضعیت فعلی در زمینه تامین آب استقبال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، رئیس دولت جمهوری اسلامی ایران در جمع خانواده معظم شهدا، ایثار گران، نخبگان و جمعی از اقشار مختلف مردم سمنان ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان گفت: تاکید رهبر انقلاب بر اقتصاد، رفع موانع و پشتیبانی از تولید در جهت استکبار ستیزی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: آنچنان که یک موشک و یک پهباد می‌تواند به ما قدرت بازدارندگی بدهد، یک کشاورز و دامدار نیز می‌تواند به استقلال اقتصادی کمک و آن را تضمین کند.

وی افزود:  نیرو‌های صالح و کار آمد با برنامه مبتنی بر گام دوم انقلاب اسلامی و عمل و رفتار انقلابی و جهادی، برای رفع و گره گشایی از مشکلات مردم و تحقق  دولت اسلامی تلاش کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه تجربه پیروزی بعد از انقلاب بسیار ارزشمند است، افزود: باید به عبرت‌های انقلاب در حوزه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی توجه کرد.

وی افزود: همه قشر‌های مختلف جامعه باید در زمینه مشکلات امروز آسیب شناسی  کنند.

رییس جمهور کشورمان گفت: امروز فعالان حوزه‌های اقتصادی، کارگران و کشاورزان بدانند هر چه در جهت استقلال کشاورزی، تولید کالا‌های اساسی و مورد نیاز کشور تلاش کنند، این تلاش در جهت مقابله با استکبار و رفع وابستگی‌های کشور به بیگانه است.

حجت الاسلام رییسی گفت: باید توجه داشت شکل گیری دولت اسلامی در گرو این است که تمامی آنچه در مبانی انقلاب وجود دارد  و مورد انتظار مردم است، در این دولت بتواند جلوه داشته باشد.

رییس جمهور گفت: مردم افغانستان که میهمان جمهوری اسلامی هستند که در جریان دفاع از حرم خوش درخشیدند و با تشکیل صفوف بسیار خوب از حرم زینب کبری (س) دفاع کردند.

حجت الاسلام رییسی افزود: مشکلات مختلف کشور از جمله اشتغال جوانان و طلاق به دست توانمند جوانان و مدیران کشور قابل حل است و راه حل دارد.

حجت الاسلام و المسلیمن رئیسی با بیان اینکه مردم برای وضعیت آب در استان سمنان بسیار نگران هستند  گفت:  کاهش منابع آبی به دلیل کاهش نزولات جوی در کل کشور و منطقه است و باید سازو کاری تعریف شود برای اینکه از آب در بخش‌های مختلف همانند شرب، کشاورزی و صنعت با بکارگیری روش‌های نوین به خوبی استفاده کرد.

وی گفت: از هر راهکاری برای برون رفت استان از وضعیت فعلی در زمینه تامین آب استقبال می‌کنیم تا این نگرانی مردم رفع شود.

 رییس جمهوری گفت: استان سمنان ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف کشاورزی، معدنی و صنایع دارد.

وی با اشاره به بازدید‌های انجام شده از واحد‌های صنعتی فعال، نیمه فعال و تعطیل در استان سمنان گفت: باید با همت همه، صنایع نیمه تعطیل به چرخه تولید و رونق تولید بازگردد و مشکلات صنایع تعطیل دسته بندی و در بخش‌های خود برطرف شوند.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان و تاکید بر فراهم سازی بازار فروش صنایع دستی در این استان گفت: با قوت گرفتن صنعت گردشگری، اشتغال و اقتصاد هم در استان سمنان رونق می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: تفکیک یا ادغام نهاد‌ها نیازمند بررسی است و باید در این زمینه با دقت بیشتری تصمیم گیری شود و در دستور کار قرار دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: مسائلی که در این شورا مطرح می شود بسیار مهم است  که باید بستر های اجرای آنها فراهم شود.  

 

کدخبر: 736815 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟