بازار اصفهان با تزریق مرغ منجمد متعادل می‌شود

به گزارش رکنا از اصفهان،ایرج موفق روز گذشته در پایان جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گفت: بر اساس تصمیمات جلسه امروز و در راستای تأمین مرغ مورد نیاز استان، مقرر شد تولید مرغ گرم و توزیع مرغ منجمد افزایش پیدا کند.

وی بابیان اینکه جلسه امروز برای رسیدگی به امور مردم در خصوص تأمین، توزیع کالا و نظارت بر قیمت کالاها و مباحث در حوزه تنظیم بازار برگزار شد ادامه داد: اعضا و ارکان اصلی تنظیم بازار کشور بر اساس ابلاغ معاون اول رییس جمهوری مبنی بر تنظیم بازار مشخص شدند و در این جلسه هفت کمیته تخصصی در اقلام مختلف و کارهای مرتبط با تنظیم بازار پیشنهاد و انتخاب شد.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهار داشت: یک سری وظایف تکمیلی برای تنظیم بازار در نظر گرفته‌ شده که به استانداران سراسر کشور ابلاغ‌ شده است.

 

به گفته وی، مقرر شد که همه موارد را به ‌صورت ویژه در کمیته‌های تخصصی مرتبط با هر کالا که سازمان متولی آن نیز مشخص ‌شده و دستگاه اجراکننده آن نیز مشخص است برای تصمیم‌گیری‌های فنی و تخصصی در کمیته‌های تخصصی و درنهایت در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان مطرح شود و پس از تصویب با حضور اعضا عملیاتی و اجرا شود و مواردی که در خصوص تأمین کالاهای اساسی و ذخیره‌سازی مطرح شد.

 

موفق تأکید کرد: ذخیره‌ سازی کالاها به‌اندازه کافی در استان اصفهان انجام‌ شده است و هیچ‌گونه نگرانی بابت ذخیره این‌گونه کالاها وجود ندارد.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: با دستور استاندار اصفهان مقرر شد پیگیری‌های لازم برای افزایش سهم ذخیره‌های استراتژیک استان انجام شود.

 

وی افزود: این ذخایر مهم را می‌توان در ایام مختلف به بازار تزریق کرد تا مردم در این زمینه با کمترین مشکل مواجه شوند.

 

موفق بیان کرد: جلسه امروز با حضور استاندار و اعضای اصلی جلسه به ‌خوبی برگزار شد و دستگاه‌های نظارتی نکات مورد نظر را در مورد کالاهای لبنی و مصالح ساختمانی مطرح کردند که این موارد در دستور کار قرار خواهد گرفت و گروه‌های بازرسی سازمان با ورود بهتر کارها را دنبال خواهد کرد.

 

وی بابیان اینکه ذخایر کالاهای اساسی به حد کافی در استان وجود دارد و هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد گفت: از مردم تقاضا داریم که در خرید کالاها تعجیل نکنند و از خریدهای افزایشی جلوگیری کنند و خرید خود را بر اساس نیاز انجام دهند.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه عملکرد سامانه رهتاب مورد تائید اعضای جلسه ستاد تنظیم بازار و دستگاه‌های نظارتی استان قرار دارد گفت: این سامانه می‌تواند رصد تمام کالاهای اساسی و سایر کالاها را از تولید، توزیع تا مصرف‌کننده، در دستور کار قرار دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی انتقادات در مورد عملکرد سامانه رهتاب ارائه‌شده که در جلسه آینده تنظیم بازار این سامانه مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

موفق افزود: این سامانه در ستاد تنظیم بازار کشور مطرح و مورد تائید قرار گرفت و پس‌ازآن در استان مصوب و پیاده‌سازی شد و به‌طورقطع در آینده تکمیل‌ خواهد شد تا خروجی و عملکرد بهتری را به مردم استان ارائه دهد

اصفهان-بهمن راعی

 

 

کدخبر: 736766 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟