عدم‌دسترسی ۷۱ هزار دانش آموز لرستانی به وسایل الکترونیکی

به گزارش رکنا از لرستان، سید عیسی سهرابی در سومین نشست تخصصی فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی برای دانش‌آموزان که به همت مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و دبیرخانه دائمی گفتمان دانشجویی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد، با تبریک ۱۳ آبان‌ماه و روز دانش‌آموز اظهار کرد: ۲۰ ماه از شیوع کرونا ویروس می‌گذرد، هر پدیده همچون کرونا در کنار مسائل و مشکلاتی که به وجود می‌آورد یک سری فرصت‌ها ایجاد می‌کند؛ به عنوان مثال، آموزش سنتی به مجازی بود که این مهم در اسنادبالادستی مطرح شده و اثربخشی آن تایید شده بود اما اجرایی نشد که با اجبار کرونا ویروس اجرایی شد.

وی با بیان اینکه آموزش مجازی در بهترین حالت و شرایط، ۵۰ درصد آموزش حضوری اثربخشی دارد، بیان کرد: شعار آموزش تعطیل نیست توسط فضای مجازی تایید شده است.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با اشاره به مسائل آسیب‌های آموزش‌های مجازی عنوان کرد: افت کیفیت فعالیت‌های آموزشی به صورت آشکار و پنهان در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و گسترش بی‌عدالتی در امر آموزش از جمله این آسیب‌هاست.

سهرابی اضافه کرد: این درحالیست که عدالت آموزشی از آرمان‌های نظام‌های تعلیم و تربیت مورد تاکید است.

وی با اشاره به اینکه براساس خوداظهاری دانش‌آموزان، ۷۱ هزار نفر از دانش آموزان لرستان دسترسی به وسایل الکترونیکی ندارند، بیان کرد: ۴۱۹ مدرسه در استان نیز در مناطقی قرار دارند که امکان ارتباط الکترونیکی در آنجا وجود ندارد.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان افزود: دسته سوم آسیب‌های فوق، سلامت دانش‌آموزان است.

سهرابی گفت: امیدواریم هرچه سریعتر به سمت آموزش‌های ترکیبی و حضوری پیش بریم البته تحقق این امر تعبیر به بازگشت به گذشته نیست.

مهدی زکی‌پور/ لرستان

کدخبر: 736417 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟