هیچ خانواری در سرشماری شهرستان همدان از قلم نیفتد

به گزارش رکنا در همدان، محمدعلی محمدی  با اشاره به اینکه استفاده از همه پتانسیلهای موجود به منظور اجرای سرشماری مطلوب در سطح شهرها و روستاهای شهرستان مد نظر قرار گرفته است اظهار کرد : در زمینه اطلاع رسانی از فضای مجازی، ائمه جمعه و جماعت، سامانه های پیامکی دارای جامعه هدف مشخص در کنار رسانه های محلی باید بیشتر استفاده شود.

وی به ماموران و کارشناسان ستاد سرشماری تاکید کرد: هیچ خانواری در سرشماری شهرستان همدان از قلم نیفتد و برای برنامه ریزی دقیق، جذب اعتبارات و سایر مزایا باید آمار دقیقی از جمعیت و دیگر شاخص های آماری داشته باشیم.

فرماندار همدان با اشاره به لزوم مشارکت همه شهروندان و روستائیان در سرشماری و پاسخگویی به ماموران یادآور شد: داده های آماری خانوارها در سرشماری کاملا محرمانه است و ارتباطی با مالیات، یارانه و دیگر موارد ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز با قدردانی از همکاری فرمانداری همدان در اجرای سرشماری گفت: این سرشماری برای ما حیثیتی است و چون تنها در شهرستان همدان انجام می شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

سید اسکندر صیدایی افزود : سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال  ۱۴۰۵ انجام خواهد شد که در همین راستا مرکز آمار ایران سرشماری ۱۴۰۰ را به صورت آزمایشی در چندین استان بصورت محدود و از جمله همدان به عنوان پایلوت انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم مردم همکاری لازم را با ماموران سرشماری داشته باشند و اطمینان خاطر می دهیم اطلاعاتی که از خانوار ها اخذ می شود صرفا مبنای آمار و برنامه ریزی ها قرار می گیرد.

 

کدخبر: 736179 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟