تجلیل از 7 واحد نمونه استانی و کشور
به گزارش خبرگزاری رکنا قزوین، سیروس صارمی در جلسه شورای استاندارد و تجلیل از تولیدکنندگان نمونه استان که  در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد اظهارداشت: همه ساله با تعیین یک شعار برای روز استاندارد برنامه های مبتنی بر آن تدارک دیده شده و اجرا می شود تا بتوانیم فرهنگ سازی مناسبی در این عرصه انجام دهیم.
صارمی تصریح کرد:شعار استاندارد برای انتقال یک پیام و  حل مشکلات و یا پیشگیری از چالش ها است و امسال شعار« چشم انداز مشترک، برای جهانی بهتر» انتخاب شده که ارتقای تکنولوژی در این مسیر به عنوان یک اصل مورد توجه قرار دارد.
وی گفت: با مشکلاتی که بدلیل کرونا ایجاد شده، دنیای پس از کرونا حتما با قبل آن فرق دارد و تفاوت هایی ایجاد شده که بعد از رفع این بیماری خطرناک یک اتفاق در اروپا رخ داد و به سمت پیشرفت حرکت شد و  امروز بعد از کرونا این اتفاق شاید در دنیای شرق نیز رخ دهد.

صارمی اضافه کرد: دنیای استاندارد یک جهان دیگر است و مردم سراسر دنیا با شعار استاندارد به یک هم گرایی دعوت شده اند تا به کمک همدیگر دنیای پس از کرونا را بسازند و نقش استاندارد در این عرصه ویژه و برجسته است.

وی گفت: استانداردها با هم فکری ایجاد شده اند و مردم را به سمت یکدلی پیش می برند و در این میان سازمان ملی استاندارد دنبال مشارکت استانی و کشوری است و ما نیز با تعامل دستگاههای استانی در تلاش هستیم تا تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

صارمی بیان کرد: در راستای کمک به تولیدکنندگان یک بسته حمایتی پیش بینی شده که می تواند به تسهیل در فضای کسب و کار کمک کند که در آن حمایت از واردات مواد اولیه نیز پیش بینی شده است.

مدیرکل استاندارد استان قزوین تصریح کرد: در سال گذشته دو پیشنهاد داده شد که در حال انجام است و امسال هم به دلیل مشکلاتی که در صادرات کشمش وجود داشت و استاندارد مدونی برای کشمش دیده نشده بود راهکاری برای حل این چالش ارائه شده است.

صارمی افزود: پیشنهاد شد استانداردی برای کشمش تعریف شود که خوشبختانه دبیری آن به استان قزوین واگذار شده که می تواند دستاورد خوبی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان این محصول داشته باشد.

وی اظهارداشت: در پاسخگویی به پرونده های فرآورده های نفتی همواره با تاخیر مواجه بودیم و چالش داشتیم که با متمرکز کردن کارها این مشکل برطرف شده است.

صارمی اضافه کرد: امسال 377 اظهارنامه فرآورده های نفتی در استان بررسی شد که 288 پرونده پرونده اعلام نظر شد، 89 پرونده منتظر تکمیل مدارک است و 32 پرونده هم از استان گیلان ارجاع شده است.

صارمی تصریح کرد: برای انتخاب واحدهای نمونه از نظر استاندارد امسال 14 شاخص را مورد ارزیابی قرار دادیم که استمرار در حفظ پروانه استاندارد، حفظ کیفیت محصول، نبود تناقض در فرآورده تولیدی، کامل بودن آزمایش کنترل کیفیت، صادرات، میزان فعالیت های آموزشی، به روز بودن کارکنان و دارا بودن استاندارد تشویقی و گواهی حلال از جمله موارد بررسی شده برای تعیین واحد نمونه بود.

وی بیان کرد: استان قزوین با داشتن کارخانه های شاخص و برند می تواند سهم بیشتری در انتخاب واحدهای نمونه داشته باشد و ما آمادگی داریم تا کمک کنیم ضمن ارتقای کیفی محصولات تولیدی زمینه معرفی مدیران توانمند صنعتی و تولیدی در استان در سطح ملی بیشتر شود

 

 

 

کدخبر: 736051 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟