77 درصد بخش دولتی نسخه الکترونیک را اجرایی کرده اند
به گزارش خبرگزاری رکنا قزوین، استاندار قزوین به مناسبت هفته بیمه سلامت با حضور در اداره بیمه سلامت استان قزوین با مدیرکل، معاونان و کارکنان این اداره دیدار و گفتگو و از خدمات آنها تجلیل کرد.

قاسم بهرامی در این دیدار با ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده به مردم استان اظهارداشت: فعالیت بیمه سلامت در استان از سال 74 آغاز شده و امروز با افتخار بیش از 450 هزار نفر از مردم استان تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار دارند.

وی اضافه کرد: همه کسانی که از هیچ پوشش بیمه ای برخوردار نیستند و دفترچه بیمه درمانی ندارند می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت به بیمه شدن خود اقدام کنند.

بهرامی گفت: در حال حاضر در سراسر کشور بیش از 42 میلیون نفر و در استان قزوین حدود 450 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی تصریح کرد: 63 هزار و 274 نفر از کارمندان، 267 هزار و 316 نفر از روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت، تعداد 95 هزار و 952 نفر تحت پوشش بیمه همگانی سلامت، بیش از 100 هزار نفر از بیمه ایرانیان برخوردارند که بیش از یک سوم جمعیت استان را شامل می شود.

بهرامی اظهارداشت: هر فردی که دفترچه بیمه نداشته باشد بسرعت نسبت به صدور دفترچه بیمه سلامت رایگان اقدام می کنیم تا از خدمات درمانی محروم نشود.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین تصریح کرد: در اجرای طرح نسخه الکترونیک نیز اقدامات خوبی در استان انجام شده و در حال حاضر 95 درصد شرکت ها، 99 درصد داروخانه ها، 100 درصد آزمایشگاهها، فیزیوتراپی ها، بیمارستانها و درمانگاههای دولتی تحت پوشش نسخه الکترونیک قرار دارند.

وی بیان کرد: اجرای نسخه الکترونیک در سه مرحله اجرایی شده که در گام اول همه مردم با ارائه کارت ملی می توانند از خدمات بیمه ای به صورت الکترونیک استفاده کنند.

بهرامی تصریح کرد: در مرحله دوم پزشک معالج با کد ملی بیمار می تواند ویزیت خود را انجام داده و در یک صفحه اسم و مشخصات بیمار را وارد کرده و نسخه را تجویز کند و در مرحله سوم برای بیمار یک کد رهگیری ارسال می شود که با ارائه آن به داروخانه ها و مراکز فیزیوتراپی و تصویر برداری پزشکی می تواند خدمات بدون دفترچه را دریافت کند.

مدیر کل بیمه سلامت استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر حدود 77 درصد مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی در اجرای نسخه الکترونیک همکاری کرده اند و از میانگین کشوری بالاتر هستیم

وی اضافه کرد: در بخش خصوصی متاسفانه جایگاه خوبی نداریم و حدود 46 درصد مراکز درمانی به نسخه الکترونیک متصل شده اند که امیدواریم همکاری بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا جایگاه کشوری ارتقا یابد.

قاسمی گفت: در حال حاضر پرداخت سهم دولت در نسخه های الکترونیک در استان به روز است و تمامی نسخه هایی که از سوی پزشکان، داروخانه ها، رادیولوژی و سایر مراکز خدمات پزشکی ارائه شود به روز پرداخت می شود به طوری که هزینه بستری مرداد ماه و مراکز روستایی نیز تا مهر ماه پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان قزوین یادآورشد: با تعامل و همکاری بسیار خوب دکتر نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مشکل بیماران کرونایی هم حل شده و خدمات درمانی همه بیماران کرونایی نیز رایگان است.

استاندار قزوین در ادامه از قسمت های مختلف اداره بیمه سلامت استان بازدید و از خدمات کارمندان تقدیر کرد

 

کدخبر: 736040 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟