صادرات ۳۶۱میلیون دلاری کالا از گیلان

به گزارش رکنا از رشت، فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی و ارزش دلاری ۱۱ درصد افزایش داشته است، گفت: عمده محصولات صنایع معدنی، شیمیایی، پلاستیکی، غذایی و نباتی بوده که به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین و بلاروس صادر شده است.

 وی با اشاره به هدف‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی گیلان در سال جاری این روند را مطلوب دانست و اضافه نمود: بر اساس روند چند سال اخیر؛ معمولاً نیمه دوم سال میزان صادرات افزایش می‌یابد و مبادلات تجاری روند صعودی به خود خواهد گرفت که ان‌شاا... با همت جهادی بازرگانان و تولیدکنندگان گیلان از میزان هدف‌گذاری صادراتی امسال عبور خواهیم کرد.

 دبیر کارگروه صادرات غیر نفتی استان؛ از ۳ هزار فقره ثبت سفارش کالا انجام شده در سازمان صمت گیلان سخن گفت و اظهار داشت: هم اکنون در تعداد ثبت سفارشات رتبه نهم را در سطح کشور داریم و میانگین پاسخگویی ثبت مبادلات تجاری را به 4 روز کاری تقلیل داده ایم که با حذف چالشها، در کمترین زمان ممکن به درخواست ها رسیدگی شود.

 فرهاد دلق پوش میزان صدور ۷۰ کارت بازرگانی جدید در گیلان را نشانه‌ای از افزایش مبادلات تجاری در گیلان برشمرد و افزود: علاوه بر آن در مدت هفت ماهه سال جاری 105 کارت بازرگانی نیز تمدید اعتبار شده که در مجموع بیش از ۱۲۰ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 735275 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟