تشکیل تیم واکنش سریع در استان ضروری است

به گزارش خبرگزاری رکنا قزوین"به مناسبت آغاز هفته بزرگداشت پدافند غیر عامل که از هشتم تا 14 آبان تعیین شده نشست تخصصی امداد و نجات در پدافند غیر عامل با محور تحلیل یکی از حوادث پدافندی و ارائه طرح پدافندی روز یکشنبه در سالن جلسات جمعیت هلال احمر استان قزوین برگزار شد.

حکمت الله هاشمی در این نشست اظهارداشت: در کارگروههای تخصصی پدافند غیر عامل بایستی اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم و با اطلاعات کامل و آموزش های تخصصی بتوانیم آسیب های حوادث را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 11 کارگروه تخصصی در پدافند غیر عامل تشکیل شده اما هنوز ادبیات مشترک نداریم و به همین دلیل گاهی اوقات به نتایج سریع و مناسبی نمی رسیم.

هاشمی تصریح کرد: خوشبختانه در استان قزوین طرح جامع پدافند غیر عامل با هزینه سنگین و کار زیاد با همکاری دستگاههای اجرایی تهیه شده اما باید برای عملی شدن آن برنامه داشته باشیم تا کار متوقف نشود.

وی بیان کرد: حدود 60 درصد اطلاعات پدافند غیر عامل استان تکمیل شده اما باید دستگاهها نیز جزئیات را در اختیار داشته باشند تا اقدامات موثری صورت گیرد

هاشمی یادآورشد: در کارگروههای تخصصی دنبال آن هستیم که آسیب ها را شناسایی، تهدیدات را برطرف و برای حل مشکلات راهکار داشته باشیم تا طرح جامع بی نتیجه نماند.

وی گفت: بانک اطلاعاتی دستگاهها تهیه شده و دارایی و تجهیزات و امکانات نهادها مشخص شده اما بایستی همه این اطلاعات جمع بندی و متمرکز شود و ضمن حفظ محرمانه بودن آن در اختیار دستگاههای متولی قرار گیرد.

هاشمی اضافه کرد: در این نشست دو نمونه مستند تهیه شده از دو حادثه شامل حریق در یک کارخانه مواد شیمیایی و واژگونی تانکر بنزین را نمایش داده و بررسی کارشناسی خواهیم کرد تا بتوانیم با تجربه این حوادث در آینده با خسارات کمتری مواجه شویم.

وی گفت: معمولا پس از بروز حادثه همه نیروهای امداد بدون رعایت پهنه خطر و نکات ایمنی وارد حادثه می شوند و خودشان نیز آسیب می بینند که بایستی در جلسات تخصصی این موارد شناسایی شده و برای پیشگیری از خطر و تهدید راهکار ارائه کنیم.

هاشمی بیان کرد: بایستی نیروهای تخصصی و عملیاتی آموزش لازم را طی کنند تا بتوانیم با خسارت کمتری حوادث را پشت سر بگذاریم

 

کدخبر: 735194 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟