ریشه بسیاری از جرایم در اعتیاد/ امنیت مطلوب استان اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان،سرهنگ "جهانگیر کریمی" در جلسه هم اندیشی و تعامل با اساتید بسیج دانشگاهی استان اصفهان گفت: یکی از دغدغه های مردمی موضوع سرقت است که بحمد لله روند وقوع سرقت ها در استان اصفهان یک روند کاهشی است و جرایم خشن نیز 54 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزود:از دیگر موضوع های مهم در جامعه موضوع اعتیاد و معتادان متجاهر است که نیروی انتظامی اینگونه افراد را دستگیر و بسیاری از آنها را با هدف ترک اعتیاد و بازگشت به جامعه و خانواده به کمپ های ترک اعتیاد تحویل می دهد.

معاون اجتماعی پلیس اصفهان ادامه داد: اعتیاد را به نوعی می توان ام الجرایم نام برد ، بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی ریشه در اعتیاد دارند بعنوان مثال 37 درصد پرونده های طلاق به طور مستقیم با اعتیاد در ارتباط هستند که برخورد قاطع با خرده فروشان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

سرهنگ جهانگیر کریمی اظهار داشت: امنیت استان اصفهان یک امنیت مطلوب است هرچند آسیب های اجتماعی و برخی جرایم وجود دارد که انشاءالله این موضوع ها نیز توسط نیروی انتظامی در کنار دیگر دستگاه ها و با تعامل مردمی تا حد زیادی کاهش می یابند.

این مقام انتظامی تصریح کرد:یکی از مشکلات شهر اصفهان و چندین شهرستان بزرگ این استان حاشیه نشینی و مهاجرت های منفی می باشد ، پدیده حاشیه نشینی و مهاجرت منفی باعث بیکاری،شیوع مصرف و فروش مواد مخدر،نزاع های دسته جمعی و خانوادگی و دیگر مشکلات می شود که بر امنیت و احساس امنیت شهروندان تاثیر منفی می گذارد.

معاون اجتماعی پلیس اصفهان افزود:اداره مطالعات اجتماعی معاونت اجتماعی پلیس جرایم و آسیب های اجتماعی را روزانه رصد می کند و پس از جمع بندی گزارش اجتماعی تهیه،مطالعه موردی توسط اساتید دانشگاهی ، روانشناسان و جامعه شناسان و علما و روحانیون و کارشناسان پلیس انجام و برآورد تهیه می شود.

وی ادامه داد: آسیب ها و جرایم اولویت بندی می شوند و به دستگاه های مسئول ارسال می شوند و نظرسنجی های مختلف از اساتید مختلف و عموم مردم و مسئولین نیز انجام و در اختیار دستگاه های مختلف قرار می گیرند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: مشکل اساسی که بسیاری از مشکلات و آسیب های جامعه رفع نخواهند شد نبود اقناع سازی است، هر کجا نتوانستیم اقناع سازی کنیم یعنی کار به صورت برخوردی و سلبی انجام شده و بازخورد خوبی نداشته است.

سرهنگ کریمی تصریح کرد:نیروی انتظامی در فضای مجازی ورود پیدا کرده و با راه اندازی گردان سایبری بسیاری از هجمه های دشمن را از بین برده که امید است این روند با دسترسی به محتواهای بیشتر تداوم داشته باشد و دیگر دستگاه ها و دانشگاه نیز به پلیس که درخط مقدم مقابله قرار دارد یاری برساند.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 735148 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟