کاهش 7 درصدی تلفات رانندگی در کرمانشاه/ لزوم تعامل دستگاه ها برای کاهش سوانح ترافیکی

به گزارش رکنا از کرمانشاه، سردار علی اکبر جاویدان در مراسم تکریم و معارفه روسای پلیس راهور و راه استان کرمانشاه که در سالن جلسات دفتر فرماندهی برگزار شد، اظهار داشت: در 6 ماهه امسال 177 فقره تصادف درون و برون شهری رخ داده که طی آن ها 207 نفر جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: این درحالیست که در نیمه نخست سال قبل 204 فقره تصادف فوتی رخ داده بود که منجر به مرگ 222 نفر از هم استانی ها و هموطنان شده بود، آماری که در تصادفات فوتی 13 درصد و در افراد فوت شده 7 درصد کاهش داشته است.

سردار جاویدان همچنین با اشاره به وقوع 3 هزار و 247 فقره تصادف جرحی و مصدومیت 4 هزار و 416 نفر در این حوادث، خاطرنشان کرد: در 6 ماهه سال قبل 4 هزار و 387 نفر مصدوم شده بودند که آمار مجرومان امسال یک درصد افزایش نشان می دهد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در نیمه نخست امسال مجموعا 6 هزار و 922 فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در راه ها و شهرهای استان رخ داده است، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 7 هزار و 852 فقره بوده است، 12 درصد کاهش نشان می دهد.

وی با اشاره به کاهشی بودن روند سوانح و تلفات رانندگی در محورها و شهرهای استان، گفت: هرقدر تعامل میان دستگاه های مسئول در حوزه ترافیک افزایش یابد این سوانح و تلفات بازهم روند کاهشی خواهد داشت، هرچند پرهیز از جزیره ای عمل کردن هم نکته بسیار مهمی است که همه این دستگاه ها باید آن را مورد توجه قرار دهند.

سردار جاویدان فرهنگ سازی در حوزه ترافیک برای رعایت قوانین و مقررات، رفع نقاط حادثه خیز به منظور کاهش سوانح و اعمال قانون صحیح خودروهای متخف را مورد تاکید قرار داد و گفت: انجام مجموعه این اقدامات باعث می شود بسیاری از مشکلات حوزه ترافیکی رفع و مردم از شرایط بهتری برخوردار شوند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه در ادامه از 31 سال تلاش صادقانه سرهنگ "فضل الله شیری" رئیس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی قدردانی کرد و با تبریک بازنشستگی وی گفت: در حدود 4 سال و نیمی که وی مسئولیت پلیس راهور را برعهده داشت اقدامات خوبی صورت گرفت که جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: سرهنگ "محمد حیدری" رئیس جدید پلیس راهنمایی و رانندگی نیز یکی از مدیران توانمند انتظامی استان است که در پلیس راه شاهد اقدامات خوبی بودیم و انتظار می رود با همان جدیت قبل و تعاملی که توانسته بود برقرار کند موفقیت های پلیس راهور را تداوم بخشد.

سردار جاویدان در پایان از سرهنگ "کیخسرو دستغیب" رئیس جدید پلیس راه استان هم به نیکی یاد کرد و گفت: وی مدیر قاطعی است که از وجاهت و مقبولیت خوبی هم میان کارکنان پلیس راه برخوردار است و حتما در این حوزه با همکاری همکارانش موفق خواهد بود.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 735064 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟