بومی سازی، نسخه استاندار برای صنعت سمنان

به گزارش خبرگزاری رکنا در سمنان، استاندار سمنان در آیین افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با حضور غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران ابراز داشت: واحدهای صنعتی استان تا حد امکان از نیروهای کار بومی استفاده کنند و گردش‌های مالی خود را در بانک‌های داخل استان انجام دهند.

سید محمدرضا هاشمی افزود: تقویت بانک‌های استان سمنان موجب افزایش تسهیلات و گره‌گشایی می‌شود.

وی با اشاره به شرایط بحرانی آب در استان سمنان افزود: پیشگیری از آغاز فعالیت واحدهای صنعتی آب‌بر در استان سمنان در دستور کار است.

هاشمی گفت: بهترین حامی بخش خصوصی مقام معظم رهبری است که از ۲ دهه گذشته در تعیین شعار سال بر تولید و اشتغال و کارآفرینی تاکید دارند.

هاشمی بیان کرد: در شرایط کنونی کشور، هیچ موضوعی مانند اقتصاد حائز اهمیت نیست زیرا در دل رشد اقتصادی، مشکلات فرهنگ، اشتغال، رفاه و آسیب‌های اجتماعی نیز مرتفع می‌شود.

وی افزود: اکنون پنج هزار و ۳۹۰ واحد اقتصادی، سه هزار واحد کشاورزی و ۶۰۰ واحد معدنی در استان سمنان وجود دارد.

استاندار سمنان بر فعالیت واحدهای صنعتی استان تاکید کرد و گفت: متعهد می‌شوم در دوران مسئولیت من هیچ واحد صنعتی دیگری راکد نمی‌شود و تمام تلاشم را برای بازگرداندن این واحدهای راکد فعلی به چرخه تولید انجام می‌دهم.

استاندار سمنان گفت: یکهزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و ۱۹ شهرک صنعتی در استان سمنان وجود دارد که یکهزار ۲۰۰ واحد درون و ۵۰۰ واحد خارج از شهرک صنعتی واقع است.

هاشمی ابراز داشت: تنها ۵۶ واحد صنعتی استان سمنان با ۱۰۰ درصد ظرفیت و به صورت سه شیفت فعالیت دارد.

وی افزود: ۱۴۷ واحد صنعتی با سه هزار و ۷۰۰ نیروی کار نیز اکنون به دلایلی مانند تملک بانک، فرسودگی ماشین‌آلات و نبود نقدینگی راکد است که سه واحد به زودی با حمایت بخش خصوصی به چرخه تولید باز می‌گردد.

حسن رستم زاده/ سمنان

کدخبر: 734907 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟