آمار جدید مبتلایان به کرونا در سمنان

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، دکتر نوید دانائی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجموع بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کووید-۱۹ از ابتدای همه گیری تاکنون در مجموعه شهرستان‌های شش گانه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان از مرز ۴۶هزار و 606 نفر گذشته است.

وی با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۴۶هزار و 606مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

عضو هیئت علمی علوم پزشکی سمنان تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و از پنجم لغایت 6 آبان ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، بیست و یک بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۱۰ هزار و 221 نفر رسیده است .

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس افزود: علاوه بر این در همین مدت ۳۶ هزار و 385 بیمار نیز به صورت سرپایی در استان شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به تلاش مدافعان سلامت در کمتر از دو سال گذشته ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۹ هزار و 44 نفر رسید.

 

کدخبر: 734506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟