افتتاح شعبه شرکت کیمیا اسپیدی در استان همدان

به گزارش رکنا در همدان، محمدصادق قلی‌زاده با اشاره به اینکه این شرکت بزرگترین شرکت فروش و توزیع مویرگی روغن موتور در کشور است، گفت:   در حال حاضر ، شرکت کیمیا اسپیدی در 12 استان شعبه داشته کهاز ابتدای هفته سه شعبه اردبیل و همدان افتتاح شده و تا پایان هفته، شعبه سمنان افتتاح خواهد شد.

قلی‌زاده تصریح کرد: خوشحالیم که امروز در خدمت مردم مردم مهمان نواز، تلاشگر و با فرهنگ استان همدان، استان شگفتی‌های تاریخی و فرهنگی هستیم و شعبه شرکت کیمیا اسپیدی، سازمان فروش و توزیع مویرگی شرکت نفت سپاهان و روغن موتور اسپیدی را افتتاح می‌کنیم.

وی در رابطه با هزینه‌های افتتاح شعبه در همدان، بیان کرد: افتتاح هر شعبه متناسب با هر استان، به صورت حدودی، چهار میلیارد سرمایه گذاری احتیاج دارد و افرادی که در این حوزه تخصص دارند، می‌دانند هزینه بر سود، غالب است و چون حاشیه سود پایین است به صرفه نیست اما ما به دلیل مسئولیت اجتماعی این کار را انجام می دهیم تا باری از دوش مردم، کم کنیم.

مدیرعامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم با بیان اینکه در آبان‌ماه دو شعبه یزد و مرکزی و در سه ماهه پایان سال چهار شعبه دیگر افتتاح خواهد شد، مطرح کرد: با یاری خداوند، شرکت نفت سپاهان و کیمیا اسپیدی سال ۱۴۰۰ را با حضور در ۲۱ استان به پایان خواهند رساند. توسعه شعب همیشه مدنظر این شرکت بوده اما به دلیل مشکلاتی که برای مردم عزیز در سال جاری به دلیل عدم توزیع مناسب روغن موتور به وجود آمد، روند توسعه شعب فروش و توزیع مویرگی نفت سپاهان تسریع شد.

قلی‌زاده با اشاره به اینکه روغن موتور، کالای حمایتی است، توضیح داد: قیمت آن توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان تعیین می‌شود بنابراین هیچ کدام از شرکت های روانکار (شرکت نفت سپاهان با برند اسپیدی، شرکت نفت ایرانول، شرکت نفت بهران و شرکت نفت پارس) قادر نیستند قیمت محصولات خود را به صورت مستقل، تغییر دهند، بنابراین دو عاملی که می‌تواند منجر به ثبات و یا عدم ثبات و التهاب در بازار روغن موتور شود اولی تولید و عرضه و دومی عدم توزیع مناسب است.

وی ادامه داد: در خصوص عامل اول، شرکت نفت سپاهان با برند اسپیدی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۷۳هزار تن انواع محصولات، تولید کرد که از این میزان حدود ۲۳۷ هزار تن صادر و موجب ارزآوری برای کشور شده که با فاصله بسیار در مقایسه با رقبا قرار دارد و حدود ۱۴۵هزار تن از انواع محصولات را در داخل کشور عرضه کرده که حدود ۶۳هزار تن، روغن موتور(بنزین و دیزل) بوده که میزان عرضه روغن موتور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته است و تنها شرکت روانکار هست که از منظر توزیع روغن موتور در کشور در شش ماهه رشد داشته است. بدین ترتیب سهم شرکت نفت سپاهان در بازار روغن موتور به بیش از ۳۰ درصد رسیده که نشان دهنده این مهم است که این شرکت در حوزه تولید بسیار خوب عمل کرده است.

مدیرعامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم درخصوص توزیع مناسب محصولات، گفت: توزیع مناسب محصولات، عامل بسیار تاثیرگذار و گلوگاه است و مزیت رقابتی و توزیعی دارد، شرکت نفت سپاهان این عارضه را به درستی شناسایی و اقدام به ایجاد سازمان فروش و توزیع مویرگی کرده که مهمترین هدف آن، توزیع گسترده محصولات است و ایده اصلی آن این است که محصول همه جا در دسترس باشد. از این طریق تلاش می شود تا جایی که امکان دارد واسطه‌ها حذف و امکان سوء استفاده‌هایی چون گران فروشی، انحصار، فروش محصولات تقلبی و غیر مجاز را از بین ببرد. در این بازار نا به سامان گاهی ما که تولید کننده هستیم از شکل ظاهری ظروف نمی‌توانیم اصل یا تقلبی بودن محصول را تشخیص دهیم چه برسد به مردم،  بنابراین نظارت دقیق بر توزیع، بسیار حیاتی و نیاز اساسی این صنعت و بازار است.

قلی‌زاده درخصوص عملکرد سازمان فروش و توزیع مویرگی و میزان تاثیرگذاری آن در بازار، اظهار کرد: از ۶۳هزار تن روغن موتور عرضه شده شرکت سپاهان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰، حدود ۲۳هزار تن توسط شرکت کیمیا اسپیدی به صورت مویرگی و مستقیم عرضه شده است. این شرکت در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ حدود هفت هزار و ۳۰۰ تن فروش و توزیع و در کل سال گذشته حدود ۲۲هزار تن توزیع داشته اما در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ بیش از عملکرد سال گذشته توزیع کرده است و این نشان دهنده این است که شرکت نفت سپاهان در تلاش است، روغن موتور مورد نیاز کشور را به صورت مستقیم و با نظارت کامل ودقیق توزیع کند.

وی خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم با تحلیل علمی و تجربی، نیاز کشور و به صورت دقیق‌تر، نیاز هر استان را با استفاده از متغیرهایی مانند وسعت استان، تعداد خودرو های سبک و سنگین، مسیرهای عبوری، وضعیت آب و هوایی، صنعت غالب، وضعیت معیشت مردم، ویژگی‌های فرهنگی، تعداد اتوسرویس‌ها، مراکز فروش لوازم یدکی و مراکز فروش روغن، شناسایی کنیم و متناسب با آن، محصولاتمان را تولید کنیم و با نظارت مناسب، به صورت عادلانه توزیع کنیم.

 

 

کدخبر: 733997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟