مرز بین‌المللی باشماق مریوان شاهراه اقتصادی کشور شود

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، شیوا قاسمی‌پور ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان کردستان و تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی گفت: استان کردستان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد باید از این ظرفیت‌ها با برنامه‌ریزی مناسب بهره گرفته شود و فعالیت‌ها و اقدامات زیادی در سطح استان انجام شده که زمینه اشتغال را فراهم کرده اما این استان ظرفیت‌های خوبی برای توسعه دارد که مغفول مانده است،  و کم کاریهایی در این حوزه صورت گرفته و نیاز است دستگاه‌ها عملکرد بهتری داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی از مردم کردستان به عنوان مردمان نجیب و شایسته بهترین خدمت‌ نام برد و گفت: همه ما به عنوان خادم در این نظام دوستدار مردم کردستان و خواستار توسعه استان هستیم هر میزان به مردم این استان خدمت کنیم، باز هم کم است و باید با تلاش و تعامل بیشتری برای خدمت به این خطه از ایران اسلامی گام برداریم.

وی اذعان کرد: کشور در حال حاضر به خاطر تحریم‌های اقتصادی و مشکلات داخلی در شرایط سخت به سر می‌برد و مشکلات تلنبار شده چند سال اخیر یکجا حل و فصل نخواهد شد بلکه رفع این مشکلات نیاز به تلاش مضاعف و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های منطقه دارد.

وی اذعان کرد: شیوع کرونا نیز مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کرد و متاسفانه نرخ بیکاری‌ را در کشور و به ویژه استان کردستان بالا برد باید با تلاش مضاعف در مسیر کاهش دغدغه‌های مردم در حوزه انجام واکسیناسیون نیز فرهنگ‌سازی‌های لازم صورت بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر ظرفیت مرز باشماق را در سطح ملی مطرح کنیم، می‌توانیم بسیاری از مشکلات اقتصادی استان را حل کنیم.

وی عنوان کرد: مرز بین‌المللی باشماق مریوان ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه استان است و می‌توان از این بستر مهم برای ایجاد شاهراه اقتصادی به نفع کشور استفاده کرد.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی اقدامات دولت در اجرای راه آهن همدان ـ سنندج را قابل تقدیر دانست و گفت: تلاش برای اتصال خط آهن به مرز باشماق نیز ضروری است و تاثیر زیادی در توسعه و اشتغالزایی استان دارد.

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 733564 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟