یک هزار و ۳۶۰ کیلومتر از راههای ایلام خط کشی شد

نورالله دلخواه در گفتگو با خبرنگار رکنا از ایلام اظهار داشت: خط کشی راهها که از مقرون به صرفه ترین نوع علائم ایمنی محسوب می شود، بطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می کند.

وی ادامه داد: نیروهای اداره ایمنی، ترافیک و حریم این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راههای ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با تاکید بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی یادآور شد: این اداره کل به منظور کاهش هزینه ها و استفاده بهینه از اعتبارات این خط کشی ها  را به صورت امانی و پیمانی با استفاده از توان اکیپ های فعال خود انجام داده است.

دلخواه با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده این اداره کل در سال جاری بیان کرد: نگهداری راه های استان، عملیات لکه گیری آسفالت، خط کشی راه ها، نصب تابلو، بهسازی و اجرای ماسه آسفالت مقاطع از بین رفته رویه راه ها به طول ۱۰۰ کیلومتر نیز در دستور کار این‌ اداره کل است.

وی اضافه کرد: سال جاری علاوه بر خط کشی راه ها، نگهداری ۱۷۴ چراغ چشمک زن و ۹ برج نوری، نصب و تعمیرات تابلو اطلاعاتی ۶۷۴ شانه سازی ۵۶ کیلومتر، شیب شیروانی ۵۸ کیلومتر و شناسایی تجاوز به حریم ۹۱ عدد از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: همچنین به منظور نگهداری پل ها و ابنیه فنی، عملیات تنقیه ۴۰۰ دستگاه پل و تنظیم بستر و لایه روبی بیش از ۵۰ دستگاه پل بزرگ نیز در اولویت برنامه کاری قرار دارد.

دلخواه با اشاره به اهم فعالیت های این اداره کل در سال گذشته گفت:  ۲۷۳ کیلومتر از راههای استان در این ‌مدت روکش آسفالت و لایه حفاظتی شد. 

وی اضافه کرد: از این میزان روکش آسفالت، ۵۲ کیلومتر مربوط به راههای روستایی ایلام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام افزود: همچنین سال ۹۹ بیش از ۴۵۰ کیلومتر لکه گیری و چاله پرکنی در استان انجام شد و ۳۴۰ هزار تن آسفالت جهت انجام این عملیات مصرف شده است.

به گفته دلخواه، همچنین سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه های استان خط کشی شده است.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۴۵ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

ایلام، کوثر موسوی 

کدخبر: 733510 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟